Ο Βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής, κ. Χρήστος Γκόκας και οι υπόλοιποι Βουλευτές της Κ.Ο. του Κινήματος Αλλαγής, κατέθεσαν ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων σχετικά με τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης 1 που με τον νέο Νόμο οδηγούνται σε κλείσιμο.
Συγκεκριμένα αναφέρουν ότι από το 2010 τα Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Κ.Ε.Κ.) ήταν οι μόνοι πάροχοι υπηρεσιών μη τυπικής κατάρτισης, για τα οποία ίσχυε ένα πολύ αυστηρό θεσμικό πλαίσιο για την αδειοδότηση και λειτουργία τους, αλλά κανένας έλεγχος για το εκπαιδευτικό τους έργο. Στη συνέχεια θεσμοθετήθηκαν τα Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών, τα οποία παρείχαν ποιοτικές υπηρεσίες δια βίου μάθησης και με τον Ν. 4093/2012 μετονομάστηκαν σε Κέντρα Δια Βίου Μάθησης (Κ.Δ.Β.Μ.) 1, ενώ τα Κ.Ε.Κ. σε Κέντρα Δια Βίου Μάθησης 2 με τη μόνη ουσιαστική διαφορά στις κτιριακές προδιαγραφές που απαιτούσε η αδειοδότησή τους.
Στη συνέχεια, όπως σημειώνουν, με τον Ν. 4763/2020 αντί η Κυβέρνηση να προσπαθήσει να εφαρμόσει μια προοδευτική πολιτική, αντιθέτως επιστρέφει μία δεκαετία πίσω και ακυρώνει την μεγάλη τομή που εισήγαγε ο Ν. 3879/2010 για την αδειοδότηση των Κέντρων Ελευθέρων Σπουδών. Με συνέπεια τα περισσότερα ΚΔΒΜ 1 να οδεύουν στο κλείσιμο, καθώς δεν είναι σε θέση να καλύψουν τις κτιριακές απαιτήσεις, αλλά και το προσωπικό των 3 ατόμων, όπου τα 2 εξ αυτών πρέπει να έχουν πολύ αυξημένα προσόντα.
Παράλληλα τονίζουν ότι τα ΚΔΒΜ 1 από την έναρξη του θεσμού διαδραματίζουν ουσιαστικό ρόλο στον χώρο της εκπαίδευσης, παρέχοντας σημαντικές γνώσεις για την κάλυψη των αναγκών των ιδιωτικών επιχειρήσεων και γενικότερα της αγοράς εργασίας. Όμως η οπισθοδρομική πολιτική του Υπουργείου Παιδείας οδηγεί χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις στο κλείσιμο, με την ανάκληση των αδειών λειτουργίας τους τον Νοέμβριο του 2021, σε περίπτωση που δεν εφαρμόσουν τις απαιτήσεις του ισχύοντος Νόμου.
Οι Βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής ρωτούν την αρμόδια Υπουργό εάν προτίθεται να θεσμοθετήσει ένα ελάχιστο πλαίσιο προδιαγραφών, ώστε να επιτρέψει τη λειτουργία της πλειοψηφίας των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο χώρο της δια βίου μάθησης, και με ποια μέτρα θα θωρακίσει το θεσμό απέναντι στο ολιγοπώλιο που θα δημιουργηθεί και τη μεγάλη μείωση του ανταγωνισμού, καθώς επίσης και εάν προτίθεται να θεσμοθετήσει προδιαγραφές αξιολόγησης των υποψηφίων παρόχων που επιθυμούν να συμμετάσχουν στην υλοποίηση συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων.