ΑΠΟΨΗ – press

Οι τάσεις της επικοινωνιακής πολιτικής των υποψηφίων βουλευτών της Άρτας

Η ώρα της επιστολής του Επιμελητηρίου

Γίνεται σήμερα στο Επιμελητήριο της Άρτας ενημερωτική ημερίδα σχετικά με την υποβολή σχεδίου Τοπικού Προγράμματος της ΕΤΑΝΑΜ Α.Ε. Ο.Τ.Α.. Σύμφωνα και με την σχετική ανακοίνωση «  Η ενημέρωση αποτελεί μέρος της διαβούλευσης με τους αντιπροσωπευτικούς φορείς της περιοχής αλλά και τον τοπικό πληθυσμό για την Επιλογή Στρατηγικών Τοπικής Ανάπτυξης με Πρωτοβουλία Τοπικών Κοινοτήτων στο Πλαίσιο : της Παρέμβασης Π3-77-4.1: «Στήριξη για Τοπική Ανάπτυξη μέσω του LEADER/Τοπική Ανάπτυξη με Πρωτοβουλία Τοπικών Κοινοτήτων)» του Στρατηγικού Σχεδίου της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής (ΣΣ ΚΑΠ) 2023-2027». Πρόγραμμα που τελεί υπό την εποπτεία του Υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Γιώργου Στύλιου, ο οποίος θα παρευρεθεί και στην εκδήλωση».
Γιατί αυτό το σχόλιο; Επειδή η εκδήλωση αυτή κλείνει τον κύκλο των συζητήσεων που είχε ξεκινήσει με την αποστολή μιας επιστολής του Επιμελητηρίου στην οποία αναφερόταν ότι τα ενταγμένα επενδυτικά σχέδια, τα οποία περιλαμβάνονται στις «Προσκλήσεις» του Τοπικού Προγράμματος «Τοπική Ανάπτυξη με Πρωτοβουλία Τοπικών Κοινοτήτων, (ΤΑΠΤοΚ), LEADER/CLLD ΝΟΤΙΟΥ ΗΠΕΙΡΟΥ – ΑΜΒΡΑΚΙΚΟΥ»., για την προγραμματική περίοδο 2014-2020, είναι αρκετά περιορισμένα για την Π.Ε. Άρτας, σε σχέση με άλλες όμορες Π.Ε. και πως από μελέτες έχει διαπιστωθεί ότι υπάρχουν σημαντικές ελλείψεις δραστηριοτήτων, ιδιαίτερα σε περιοχές στις οποίες καταγράφεται τάση ανάπτυξης, όπως ο ορεινός όγκος των Τζουμέρκων. Μια από τις σημαντικότερες ελλείψεις αφορά στις επιχειρήσεις εστίασης.

Οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις κατά την περίοδο της υγειονομικής κρίσης είχαν πληγεί σημαντικά, γι’ αυτό χρειάζεται ενίσχυση ο τομέας αυτός για να διατηρηθούν όσες κατάφεραν να επιβιώσουν, αλλά και για να ιδρυθούν νέες επιχειρήσεις.
Μάλιστα για το θέμα αυτό είχε κάνει και ερώτηση στην Βουλή ο βουλευτής Άρτας του ΠΑΣΟΚ κ. Χρήστος Γκόκας.

Το ζήτημα είναι ότι η επιστολή του Επιμελητηρίου αφορούσε μέτρο για το οποίο είχε προηγηθεί διαβούλευση με τους αντιπροσωπευτικούς φορείς της περιοχής και τον τοπικό πληθυσμό, οπότε δεν μπορούσε το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης να κάνει του κεφαλιού του…

Επειδή λοιπόν η ΕΤΑΝΑΜ θα διαχειριστεί κάποια χρήματα, περίπου 10 εκ. ευρώ, για δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς στην εκδήλωση της ΕΤΑΝΑΜ στο Επιμελητήριο, θα μπορούν οι φορείς να συζητήσουν και για ποιους Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριοτήτων θα πρέπει να αφορούν τα επενδυτικά σχέδια και έτσι θα μπορεί στο μέτρο αυτό να συμπεριληφθούν και οι επιχειρήσεις εστίασης του ορεινού όγκου των Τζουμέρκων που την προγραμματική περίοδο 2014-2020 δεν είχαν ενταχθεί… Και με τον τρόπο αυτόν θα μπει και ένα τέλος στην συζήτηση που ξεκίνησε με την επιστολή του Επιμελητηρίου…

Ο λόγος της επιλογής του Γιώργου Σιντελέ

Γράφαμε σε προηγούμενο σχόλιο για την εντοπιότητα, ως αρνητική προϋπόθεση για την επιλογή των διοικητών των Νοσοκομείων… και η πραγματικότητα έσπευσε να μας διαψεύσει, καθώς ο Γιώργος Σιντελές, είναι αν μη τι άλλο γέννημα θρέμα της Άρτας. Να σημειωθεί όμως και μια διευκρίνηση, η οποία θα έρθει για να επιβεβαιώσει την θέση μας. Ο Γιώργος Σιντελές, είναι συνταξιούχος δάσκαλος, ο οποίος τιμητικά τοποθετήθηκε στο Διοικητικό Συμβούλιο του Γενικού Νοσοκομείου της Άρτας. Ο ίδιος ποτέ δεν είχε κάνει αίτηση για διοικητής. Με την αποχώρηση του Βαγγέλη Ντάκουλα, επελέγη από την 6η ΔΥΠΕ, ως ένα πρόσωπο, που με την ιδιότητά του Αντιπροέδρου του Δ.Σ. του ΓΝΑ, μπορεί να έχει γνώση των καταστάσεων του Νοσοκομείου, των προσώπων και των προβλημάτων, προκειμένου να τα αντιμετωπίσει έως ότου προκηρυχθούν οι θέσεις των νέων διοικητών (κατά πάσα πιθανότητα το καλοκαίρι, μετά τις εκλογές). Θα είναι λοιπόν Διοικητής, τουλάχιστον μέχρι τα μέσα του καλοκαιριού, εκτός κι αν ο ίδιος κάνει μετά αίτηση για Διοικητής ή η 6η ΔΥΠΕ παρατείνει την θητεία του. Παρεμπιπτόντως να ευχηθούμε καλή επιτυχία στα νέα του καθήκοντα.

Οι τάσεις της επικοινωνιακής πολιτικής των υποψηφίων

Με αφορμή το σχόλιο για την «χαιρετούρα» του Χριστόφορου Σιαφάκα με υποψήφιο, η οποία παρέπεμπε στο ύφος του Χρήστου Τσιρογιάννη, και λέγαμε ότι κάθε πολιτικός πρέπει να έχει διακριτά στοιχεία στην επικοινωνιακή του πολιτική, σε σχέση με τους άλλους… είναι η ώρα να αναφερθούμε στα σημεία της πολιτικής επικοινωνίας που έχουν οι υποψήφιοι στην Άρτα.

Οι εκλεγμένοι …

Αφενός τόσο ο Γιώργος Στύλιος, όσο και η Όλγα Γεροβασίλη, αναφέρουν (οι ίδιοι σε ένα βαθμό και το περιβάλλον τους σε μεγαλύτερο) ότι : είμαστε σε μια ισχυρή θέση, προκειμένου να κάνουμε πράγματα για την Άρτα, δώσε μας να ευκαιρία να δείξουμε και κεντρικά ότι έχουμε την εκλογική  υποστήριξη, προκειμένου να μπορέσουμε να λειτουργήσουμε πιο δυναμικά.  

Ο Γιώργος Στύλιος ως υφυπουργός Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και στη συνέχεια Αγροτικής Ανάπτυξης, έτρεξε πολλά προγράμματα στην Άρτα, με πολλά εκατομμύρια προϋπολογισμού, είχε άμεση συνεργασία με συνεταιρισμούς και αγρότες και προώθησε πολλά προβλήματα του αγροτικού κόσμου, της εκπαίδευσης και της Υγείας. Θέλει να δείξει ότι την επόμενη τετραετία μπορούν να γίνουν περισσότερα, έχοντας την στήριξη του τοπικού εκλογικού σώματος.
Το ίδιο και η Όλγα Γεροβασίλη, ισχυρή στο κόμμα του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, διετέλεσε υπουργός και κομματικός παράγοντας σε σημαντικές θέσεις: αν το ήθελε θα μπορούσε να είναι σε κάποια εκλόγιμη θέση στην Αθήνα – προτιμά όμως την Άρτα, ως σημείο αναφοράς και ως τον τόπο για τον οποίον θέλει να εκπροσωπεί. Θέλει και αυτή εκλογική δύναμη για να πετύχει τον στόχο της.

Από τα συμφραζόμενα λοιπόν αντιλαμβανόμαστε ότι η αρχή είναι «κανένας ψήφος χαμένος», αντίθετα με αυτούς που ισχυρίζονται ότι οι εκλογές είναι χαλαουρίτα και κανένας δεν ασχολείται: οι υποψήφιοι ασχολούνται και μάλιστα έντονα.

Οι διεκδικητές…

Από την άλλη είναι και η αντίθετη πλευρά: εκφράζεται κυρίως από τον Ντίνο Παπαδημητρίου και τον Βασίλη Τσίρκα, από το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας και του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ αντίστοιχα. Θεωρούν (και πράγματι) ότι είναι οι εκπρόσωποι της νέας γενιάς, που ασχολούνται με την κεντρική πολιτική σκηνή, ζουν και εργάζονται στον τόπο αυτόν και έχουν πιο άμεση σχέση με τα προβλήματα της κοινωνίας μας. Η επικοινωνιακή τους προσέγγιση είναι ότι πρέπει να γίνουν αλλαγές σε πρόσωπα και πολιτικές, να δοθεί η δυνατότητα στους νέους να δώσουν μια νέα πνοή στα πολιτικά και κοινωνικά πράγματα, στην Ελλάδα και την Άρτα. Κοινό τους χαρακτηριστικό είναι ότι από την εφηβική ηλικία είναι ενεργά και δραστήρια μέλη των κομμάτων τους και έχουν ιδιαίτερη πολιτική εμπειρία, που θέλουν να την εκφράσουν παραγωγικά.

Καταγράψαμε τις δυο επικοινωνιακές συνιστώσες των εκλογών στην Άρτα… με τον χρόνο θα μπορέσουμε να δώσουμε την πρέπουσα ανάδειξη και στις άλλες πολιτικές τάσεις, οι οποίες είτε έχουν διαμορφωθεί, είτε θα διαμορφωθούν στο επόμενο διάστημα.

Το επικοινωνιακό status quo των Δήμων μας…

Και μιας και μιλάμε για την επικοινωνιακή πολιτική των υποψηφίων, να γυρίσουμε και λίγο στην Αυτοδιοίκηση. Μας έλεγε προχθές φίλος και λαθραναγνώστης (γιατί όλο φιλικές παρατηρήσεις κάνει και συνδρομητής δεν γίνεται) ότι η Άρτα, την έχει καταβρεί με το Γραφείο Τύπου, γιατί έχει υποδομές και γνώση και εμπειρία και προβάλλει την επικαιρότητα, ενώ τους άλλους Δήμους τους έχει φάει το μαύρο σκοτάδι επικοινωνιακά. Να μπουμε κι εμείς στην κουβέντα με τις εξής παρατηρήσεις: Το Γραφείο Τύπου του Δήμου Αρταίων, κάνει πολύ καλή δουλειά, αλλά είναι δορυφόρος του Δημάρχου και όχι τόσο του Δήμου. Κάτι ωραία project που έκανε με τα καμποχώρια, ήταν καλά – δάκρυσε ο μετανάστης στην Γερμανία, όταν είδε τον υδατόπυργο στο χωριό του, που είχε σαράντα χρόνια να τον δει, απ’όταν πέταξε μαύρη πέτρα πίσω του και η μάνα του Αφγανού εργάτη όταν βλέπει στο youtube σε ποιον πορτοκαλεώνα έχει “διοριστεί” ο γιός της– αλλά από κει και πέρα, περισσότερο το «καθρέφτη- καθρεφτάκι μου» του Χρήστου Τσιρογιάννη κάνουν. Π.χ. ένα θέμα από Σκούπα, Ροδαυγή, Απόμερο…δεν έχει καταγραφεί ποτές (μην καίμε και βενζίνες). Κι εμείς έχουμε αντιπροσώπους και μας ενημερώνουν, αλλιώς…
Από την άλλη, σε επίπεδο επικοινωνίας, ο Δήμαρχος Γεωργίου Καραϊσκάκη και φίλος Περικλής Μίγδος, ο οποίος παίρνει το βραβείο της παρουσίας στο Facebook και κυριολεκτικά πυροβολάει στις σελίδες τις δικές του και του Δήμου: ο Περικλής είναι και πρωτότυπος, ποστάρει φουλ τα προβλήματα της περιοχής, αλλά κάνει και τις «επικοινωνιακές τσαχπινιές του» με τον ίδιο να μην ξεχνάει να τραβάει φωτογραφίες και τους απόμαχους της ζωής, τα γεροντάκια που παλεύουν στις εσχατιές της φύσης και βλέπουν τα παιδιά, εγγόνια, δισέγγονα από την Αθήνα τον πάππο και τη βάβω αγκαλιά με τον Δήμαρχο και πάει η καρδούλα σύννεφο.
Η Ροζίνα Βαβέτση στον Δήμο Νικολάου Σκουφά είναι πιο Low profile … Έχει το γραφείο τύπου, έχει και τις αναρτήσεις της, αλλά κινείται αμιγώς σε πληροφοριακού χαρακτήρα μηνύματα. Το σίγουρο είναι ότι ο υπερεπικοινωνιακός εκλογικός αντίπαλος Κώστας Παπασιώζος, θα σηκώσει τον πήχυ και μάλλον μέχρι τις εκλογές θα έχουμε βομβαρδισμό (αμάχων)…

Ο Βούδας της ενημέρωσης είναι ο Δήμος Κεντρικών Τζουμέρκων, σιωπηλός και μακάριος σαν τα ψηλά βουνά του. Ο πιο όμορφος Δήμος της Άρτας, δυστυχώς φαίνεται ότι δεν έχει την υποδομή να υποστηρίξει και επικοινωνιακά την δυναμική του. Ας ελπίσουμε ότι το καλοκαίρι να σηκωθούν και κάπως οι ρυθμοί, γιατί είναι κρίμα τόσος κόσμος να μην πληροφορείται τις ειδήσεις της περιοχής.

ΚαΙΝ