24.8 C
Arta
23 Ιουνίου 2024

Έτοιμοι για την καλοκαιρινή προετοιμασία των μαθητών

Διαβάστε επίσης

Του ΓΙΑΝΝΗ ΚΑΪΝΤΑΣΗ


Με την τελευταία κοινή υπουργική απόφαση, άνοιξαν χθες Δευτέρα 14 Ιουνίου όλα τα φροντιστήρια και τα κέντρα ξένων γλωσσών. Να υπενθυμίσουμε ότι μέχρι τώρα προβλεπόταν η δια ζώσης λειτουργία μόνο για τους μαθητές της Γ Λυκείου αλλά και των μαθητών σε κέντρα ξένων γλωσσών που είναι σε διαδικασία να δώσουν εξετάσεις για πτυχίο.
Σύμφωνα με το ΦΕΚ από την Δευτέρα 14 Ιουνίου επιτρέπεται η δια ζώσης εκπαιδευτική λειτουργία των φροντιστηρίων και των κέντρων γλωσσών. Η συμμετοχή των μαθητών θα επιτρέπεται μετά από την επίδειξη στον υπεύθυνο του φροντιστηρίου ή του κέντρου ξένων γλωσσών η σχολική κάρτα με το αρνητικό αποτέλεσμα self test που έχει διενεργηθεί τις τελευταίες 24 ώρες πριν το μάθημα κάθε εβδομάδας. Δεκτά θα γίνονται και τα υπόλοιπά διαγνωστικά τεστ όπως τα rapid test και τα PCR test. Να υπενθυμίσουμε ότι την προαναγγελία για το άνοιγμα φροντιστηρίων και κέντρων ξένων γλωσσών είχε κάνει το υπουργείο Ανάπτυξης με ανακοίνωση του ενώ στο θέμα δεν είχε αναφερθεί ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας Νίκος Χαρδαλιάς κατά την ενημέρωση για τις νέες αποφάσεις της κυβέρνησης και της επιτροπής των λοιμωξιολόγων.
Με τις πανελλήνιες εξετάσεις να έχουν ξεκινήσει και αυτές παράλληλα, οι καθηγητές των φροντιστηρίων προσπαθούν να προλάβουν τη νέα πραγματικότητα.
Σήμερα απαντάει στις ερωτήσεις της «Α», ο Πρόεδρος των Ιδιοκτητών Φροντιστηρίων Άρτας κ. ΚΩΣΤΑΣ ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ, ο οποίος αναφέρεται στα προβλήματα που έχει αντιμετωπίσει ο χώρος και τα νέα δεδομένα, όπως έχουν διαμορφωθεί. Το πλήρες κείμενο της συνέντευξης έχει ως εξής:

-Η υπόθεση των φροντιστηρίων μοιάζει πολύ μπλεγμένη… Ενώ περιμέναμε να λειτουργήσουν από αρχές Ιουνίου, φαίνεται ότι ακολουθούν το μαρτύριο της σταγόνας. Γιατί η κυβέρνηση δεν ανοίγει τα φροντιστήρια και πόσο αυτό σας επηρεάζει;

.Οι εξελίξεις φαίνεται ότι μας πρόλαβαν , αφού ήδη από την Τετάρτη 9 Ιουνίου η Επιτροπή Επιστημόνων έδωσε το πράσινο φως για την πλήρη επαναλειτουργία των φροντιστηρίων μέσης εκπαίδευσης και των κέντρων ξένων γλωσσών. Επομένως την ημέρα που θα κυκλοφορήσει το φύλλο της ΑΠΟΨΗΣ οι φροντιστηριακές μονάδες της πόλης μας θα έχουν ξεκινήσει την καλοκαιρινή προετοιμασία των μαθητών τους.
Είναι αλήθεια ότι περιμέναμε πολύ νωρίτερα την απόφαση αυτή , αφού στη χώρα είχαν ανοίξει όλες σχεδόν οι δραστηριότητες ή έστω είχε προαναγγελθεί η ημερομηνία ανοίγματος τους, και μόνο τα φροντιστήρια – κατά έναν ακατανόητο λόγο- παρέμεναν κλειστά.Τέλος πάντων ,έστω και την ύστατη ώρα υποδεχόμαστε με ανακούφιση την δια ζωσης επιστροφή στα θερινά μας μαθήματα και την υποδοχή των νέων μαθητών.
Θα πρέπει να ενημερώσουμε τους μαθητές ότι η προσέλευση στα φροντιστήριά τους θα γίνεται υποχρεωτικά με την επίδειξη αρνητικού self test , είτε με τη μορφή ηλεκτρονικού είτε χειρόγραφου εγγράφου.Το ίδιο ισχύει και για τους εκπαιδευτικούς-εργαζόμενους.Αυτό πρέπει να γίνεται 24 ώρες πριν την έναρξη του πρώτου μαθήματος της εβδομάδας και θα ισχύει για όλη την εβδομάδα.
Τέλος, είναι αυτονόητο ότι οι επιχειρήσεις μας δεσμεύονται να τηρήσουν όλα τα απαραίτητα μέτρα που επιτάσσουν τα υγειονομικά πρωτόκολλα για τον περιορισμό της διασποράς του ιού ( αερισμός αιθουσών,απολύμανση,αποστάσεις,αντισηπτικά).Σεβόμαστε την υγεία των μαθητών και των εργαζομένων μας και γι αυτό άλλωστε τα φροντιστήρια ουδέποτε έγιναν εστίες υπερμετάδοσης του ιού.

Την περίοδο του κορωνοϊού, είδαμε ότι ουσιαστικά ακολουθήθηκαν νέοι μέθοδοι τηλεκπαίδευσης. Στην αρχή αντιμετωπίστηκε θετικά, στην συνέχεια υπήρξε απομάκρυνση των παιδιών από αυτό το μέσο εκπαίδευσης. Ως φροντιστές, πως εσείς αξιολογείτε ότι πρέπει να εκπαιδεύονται οι μαθητές;
.Η τεχνολογία μας έδωσε ένα πολύτιμο εργαλείο ώστε να καλυφθούν οι μαθησιακές ανάγκες των παιδιών και αυτό πρέπει να το αναγνωρίσουμε.Χωρίς την τηλεκπαίδευση,αντιλαμβάνεστε,ότι θα μιλούσαμε για τεράστια εκπαιδευτική ζημιά.Αν εξαιρέσουμε την κόπωση από την πολύωρη παρουσία μπροστά σε μια οθόνη και κάποια τεχνικά προβλήματα στις συνδέσεις,η τηλεκπαίδευση αποδείχτηκε εξαιρετικό μέσο , πάντα όμως για τα πρωτόγνωρα δεδομένα που δημιούργησε η πανδημία.Άποψή μους,και νομίζω άποψη και όλων των συναδέλφων,είναι ότι σε καμία περίπτωση οι Η/Υ δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την δια ζώσης διδασκαλία. Αυτό φάνηκε με το πέρασμα των μηνών από την αυξανόμενη δυσαρέσκεια των μαθητών( και κυρίως των μικρότερων τάξεων) ,οι οποίοι άρχισαν να δείχνουν απροθυμία στην παρακολούθηση.Η εκπαίδευση είναι μία πολυσύνθετη διαδικασία που σαφώς δεν περιορίζεται μόνο στη διδασκαλία ή στην εξέταση αλλά εμπεριέχει στοιχεία κοινωνικοποίησης και εκδήλωσης συναισθημάτων των παιδιών .Άρα, η επαφή δασκάλου και μαθητή είναι μια μοναδική εμπειρία όταν γίνεται με φυσική παρουσία στην τάξη κι όχι ασφαλώς μέσα από μία απρόσωπη ηλεκτρονική σύνδεση.

Να μην κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας, την περίοδο αυτή άνθισε και η …παραεκπαίδευση, με ιδιαίτερα μαθήματα στο σπίτι ή δημιουργία μικρών τμημάτων εν είδη … «κρυφού σχολείου». Υπήρχε βέβαια και πριν αυτή η κατάσταση, αλλά μήπως τώρα και με την αναστολή λειτουργίας των φροντιστηρίων παγιωθεί;

.Θίγετε το μεγαλύτερο και διαχρονικότερο αγκάθι όχι μόνο του κλάδου μας αλλά και όλης της ελληνικής οικονομίας , αφου δυστυχώς στη χώρα μας ανθεί η παραοικονομία σε πάρα πολλές δραστηριότητες.Το πρόβλημα έχει δύο παραμέτρους. Αφενός είναι πρόβλημα πολιτικό , καθώς τρέφεται και επεκτείνεται όσο οι κυβερνήσεις δεν το χτυπούν στη ρίζα του.Θεωρώ μάλιστα ότι είναι θέμα ατολμίας και όχι αδυναμίας.


Όπως το κράτος στέλνει τους ελεγκτικούς του μηχανισμούς στις νόμιμες επιχειρήσεις μας ( και καλά κάνει) , έτσι θα μπορουσε και επιβάλλεται να πράξει και στην περίπτωση των παράνομων ιδιαιτέρων, που όλοι γνωριζουν πού κι από ποιούς γίνονται.Έχουμε κουραστεί να απευθύνουμε εκκλήσεις στην πολιτεία ζητώντας το αυτονόητο, να προστατέψει δηλαδή τον νόμιμο φροντιστή από τον αθέμιτο ανταγωνισμό των μαύρων αδήλωτων ιδιαιτέρων και συγχρόνως να προστατέψει την ίδια μας την εθνική οικονομία.
Αφετέρου,είναι και πρόβλημα της κοινωνίας μας ,αφού το παράνομο ιδιαίτερο αποτελεί ,δυστυχώς,επιλογή καποιων συμπολιτών μας.Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, δεν έχω την πρόθεση να κρίνω κανέναν για τις επιλογές του,απλά θα ήθελα να τους μεταφέρω κάποιες σκέψεις μου προς προβληματισμό. Πόσο αξιόπιστο , θεωρείτε, είναι το μάθημα των παιδιών σας σε μια κουζίνα, όπου συγχρόνως η καθηγήτρια μαγειρεύει τα φασολακια της , ή έχετε υπολογίσει μήπως το φθηνό ιδιαίτερο των 5 ευρώ είναι τελικά πολύ πιο ακριβό λόγω του ανεπαρκούς αποτελέσματος.Σταματώ εδω και ο νοων νοείτω !!!Εμεις οι εκπαιδευτικοί-φροντιστες συνεχίζουμε να παρέχουμε υψηλής ποιότητας υπηρεσίες, στηρίζουμε τη μέση ελληνική οικογένεια στον αγώνα που κάνει για τη μόρφωση των παιδιών της,ακολουθούμε κοινωνική πολιτική ανακούφισης των λαικων στρωμάτων που εδω και δέκα χρόνια πλήττονται από μια παρατεταμένη οικονομική κρίση , κι όλα αυτά είναι η δική μας απάντηση στην εκπαιδευτική παραοικονομία.

Είδαμε εδώ στην Άρτα ανακοίνωση του Επιμελητηρίου Άρτας, αναφορικά με τα προβλήματα των Φροντιστηρίων από την αναστολή λειτουργίας τους. Ποια είναι η πρότασή σας στην κυβέρνηση; Έχετε κάποιου άλλου είδους υποστήριξη από θεσμικά όργανα;
Το διήμερο 7 και 8 Ιουνίου ο τοπικός σύλλογος φροντιστών κορύφωσε τις αντιδράσεις του αποστέλλοντας ένα κείμενο διαμαρτυρίας προς τους τρεις Βουλευτές του νομού, προς το Επιμελητήριο και προς την ΟΕΒΕ ν.Άρτας.Η ανταπόκριση όλων ήταν άμεση και η επιστολή μας προωθήθηκε προς τους αρμόδιους Υπουργούς Ανάπτυξης και Παιδείας, προς την ΓΕΣΕΒΕ , ενω το ΚΙΝΑΛ πρόλαβε και έκανε επερώτηση στη Βουλη.Οφείλω λοιπόν να ευχαριστήσω θερμά τους κ.κ Γιώργο Στύλιο , Όλγα Γεροβασίλη και Χρήστο Γκόκα , τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου κ. Γιάννη Γκολομάζο και τον πρόεδρο της ΟΕΒΕ κ.Δημήτρη Χουλιάρα.
Για πολλά χρόνια ο κλάδος μας είχε επιλέξει την εσωστρέφεια κι αυτό τον είχε οδηγήσει σε απομόνωση. Την τελευταία δεκαετία όμως τα πράγματα άλλαξαν ριζικά.Η διοίκηση της ομοσπονδίας (ΟΕΦΕ) μαζι με τους τοπικούς συλλόγους έχουν βγει δυναμικά στην κοινωνία με δράσεις και παρεμβάσεις που αναδεικνύουν το έργο μας. Δείχνουμε λοιπόν ποιοί είμαστε και ότι ο ρόλος μας δεν είναι μόνο εκπαιδευτικός αλλά και κοινωνικός.
Μέσα σε αυτό το νέο πλαίσιο προσπαθώ να κινηθώ κι εγώ , ως πρόεδρος του τοπικού συλλόγου.Η εκλογή μου στο Επιμελητήριο Άρτας και στην ΟΕΒΕ και η συμμετοχή μου στα όργανα διοίκησης ,πέρα από μια εξαιρετική εμπειρία για τον ίδιο ,αποδεικνύονται κι ένα ισχυρό όπλο για τον σύλλογό μας , αφού και οι δύο αυτοί φορείς έχουν σταθεί στο πλευρό μας.

Ποια είναι η κατάσταση των μαθητών, που οδηγούνται στις πανελλήνιες, χωρίς την ουσιαστική φροντιστηριακή υποστήριξη, που στην Ελλάδα συνυπολογίζεται; Ποια είναι η στάση των γονέων;

Πρώτα πρώτα εκ μέρους όλων των συναδέλφων θέλω να μεταφέρω στους υποψήφιους μαθητές και στις οικογένειές τους τις πιο θερμές ευχές για επιτυχία στις Πανελλήνιες εξετάσεις που άρχισαν τη Δευτέρα.Συγχρόνως, πρέπει να πούμε από τώρα σε αυτά τα παιδιά ένα μεγάλο μπράβο γιατί εδώ και ενάμιση χρόνο αντιμετωπίζουν μια πρωτόγνωρη κατάσταση, στην οποία συμπεριφέρθηκαν με ωριμότητα και δύναμη.Κλήθηκαν ,εκτός από τις μαθητικές τους υποχρεώσεις και το αγχος των εξετάσεων , να διαχειριστούν τις ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις του εγκλεισμού.Όλοι αντιλαμβανόμαστε πόσο δύσκολο είναι για εφήβους 17-18 χρονών να χάνουν πολύτιμες στιγμές της σχολικής και κοινωνικής τους ζωής , φιλους , παρέες ,άθληση , διασκέδαση.Άρα, άσχετα με την έκβαση των εξετάσεων, είναι όλοι τους νικητές.
Όσον αφορά την προετοιμασία τους, δώσαμε μεγάλο αγώνα ώστε η τηλεκπαίδευση να λειτουργήσει όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά και οι μαθητές μας να μην αισθανθούν κενά και ανασφάλεια.Είχαμε επιπλέον την εμπείρια της περσινής χρονιάς , εκσυγχρονίσαμε τον εξοπλισμό μας,οι ψηφιακές πλατφόρμες λειτούργησαν καλύτερα, οπότε θεωρούμε ότι έγινε η καλύτερη δυνατή προετοιμασία αναλόγως των συνθηκών.Και νομίζω ότι αυτό το αναγνωρίζουν τελικά και οι μαθητές μας και οι οικογένειές τους.

-Υποστηρίζεται ο κλάδος σας οικονομικά από αυτήν την υπολειτουργία των εκπαιδευτηρίων σας; Ποια μέτρα ελήφθησαν για την στήριξή σας;
.Από τις 6 Νοεμβρίου 2020 και για εφτά ολόκληρους μήνες οι επιχειρήσεις μας ήταν κλειστές από το κράτος .Στο διάστημα αυτό τα φροντιστήρια,ως κλειστές δια νόμου επιχειρήσεις,εντάχθηκαν στο πακέτο μέτρων στήριξης, όπως αναστολές συμβάσεων,κάλυψη εργοδοτικών εισφορών,αναστολές δόσεων ρυθμίσεων, κούρεμα ή μηδενικά ενοίκια και επιστρεπτέες προκαταβολές.Από τα μέσα Ιουνίου αναμένουμε το νέο πρόγραμμα κάλυψης παγίων δαπανών και ευελπιστούμε ότι κάποια από τα παραπάνω μέτρα θα συνεχιστούν για όλους τους καλοκαιρινούς μήνες, κατά τους οποίους ούτως ή αλλως τα εκπαιδευτήριά μας υπολειτουργούν.Τέλος, μεγάλη θα είναι η ανακούφιση όσων φροντιστηρίων εντάχθηκαν στο Πρόγραμμα της Περιφέρειας Ηπείρου για την ενίσχυση μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων που επλήγησαν από την πανδημία.

Τι θα λέγατε στους γονείς και τους μαθητές σας, για τα φροντιστήρια στην Άρτα;
.Η μικρή μας πόλη έχει μακρά φροντιστηριακή ιστορία. Σπουδαίοι δάσκαλοι έβαλαν τα θεμέλια της φροντιστηριακής εκπαίδευσης στην Άρτα και αυτό είχε ως αποτέλεσμα μέχρι και σήμερα τα φροντιστήρια μας να αποτελούν την πλέον αξιόπιστη επιλογή για τους μαθητές της ευρύτερης περιοχής.Άλλωστε, οι επιτυχίες των αρτινών μαθητών είναι η μεγαλύτερη απόδειξη του έργου που επιτελούμε. Επίσης , κάτι άλλο που εισπράτουμε και μας ικανοποιεί είναι η εκτίμηση των μαθητών μας, που, ακόμη κι όταν φύγουν από τις φροντιστηριακές μας αίθουσες κι ανοίξουν τα φτερά τους, πάντα μας επισκέπτονται με πού σεβασμό και αγάπη.
Εμείς λοιπόν δεσμευόμαστε στους γονείς και στους μαθητές ότι θα συνεχίσουμε να είμαστε δίπλα τους με όπλα μας τη γνώση , την εμπειρία και την αγάπη για αυτό που κάνουμε και τους καλούμε να εμπιστευτούν κι αυτοί από την μεριά τους τα επώνυμα και νόμιμα φροντιστήρια της πόλης μας.

Σας ευχαριστώ πολύ
Σας ευχαριστώ θερμά για την φιλοξενία σας και είμαι σίγουρος ότι η εφημερίδα σας θα μας δίνει και στο μέλλον χώρο για να εκφράζουμε τις θέσεις μας. Τέλος, να ευχηθώ από καρδιάς καλή πορεία στη νέα σας εκδοτική προσπάθεια γιατί η πόλη μας έχει ανάγκη από νέες φωνές και νέες ιδέες.

Διαβάστε επίσης

spot_img

Τελευταία Νέα