20.4 C
Arta
22 Νοεμβρίου 2024

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ  ΚΑΙ ΤΗΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2021-2022

Διαβάστε επίσης

Βασική φιλοσοφία των παρεμβάσεων καθολικής πρόληψης του Κ.Π.Ν.ΑΡΤΑΣ αποτελεί ότι αν οι νέοι αναπτύξουν ισχυρούς δεσμούς αυθεντικών σχέσεων με τους σημαντικούς «άλλους», όπως είναι:  οι γονείς στην οικογένεια, οι εκπαιδευτικοί στο σχολικό περιβάλλον και η κοινότητα λειτουργήσει υποστηρικτικά, μέσα από ένα οργανωμένο δίκτυο παρεμβάσεων πρόληψης, τότε οι νέοι διατρέχουν μικρότερο κίνδυνο να αναπτύξουν εξαρτητικές συμπεριφορές. 

Κατά το σχολικό έτος 2021-2022 πραγματοποιήθηκαν μια σειρά από δράσεις  με τους μαθητές της Α΄/θμιας και της Β΄/θμιας Εκπαίδευσης για την διαχείριση των συγκρούσεων και την βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των μαθητών καθώς θεωρούνται παράγοντες προστασίας. 

Οι παρεμβάσεις υλοποιήθηκαν σε συνεργασία με τους  Δ/ντες των σχολικών μονάδων και τους εκπαιδευτικούς των τμημάτων που πραγματοποιήθηκαν οι παρεμβάσεις, μετά από αντίστοιχα αιτήματα.

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΝΕΖΑΣ

1.Συναντησεις με τους εκπαιδευτικούς (Οκτώβριος –Νοέμβριος 2021)

Στο πλαίσιο της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, στο πεδίο της βελτίωσης των σχέσεων μεταξύ των μαθητών (άξονας 3), υλοποιήθηκαν διαδικτυακές συναντήσεις με τους εκπαιδευτικούς με στόχο την υποστήριξή τους στην εφαρμογή παρεμβάσεων.

Αριθμός εκπαιδευτικών: 7

2.Ευαισθητοποίηση  των εκπαιδευτικών στο εκπαιδευτικό υλικό«Έλα να πετάξουμε μαζί στη χώρα του εαυτού»  (Νοέμβριος 2021)

Τάξεις: Α΄, Β΄, Γ΄.

Αριθμός εκπαιδευτικών: 3

3.Παιχνίδια γνωριμίας- Διασύνδεσης (Φεβρουάριος – Μάρτιος 2022)

Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus με τον τίτλο: «Count me in, teach me a word» συνεργαστήκαμε στη διαμόρφωση δραστηριοτήτων γνωριμίας.

Στόχος: Η γνωριμία των συμμετεχόντων, η ενεργοποίηση σωματική έκφραση, η ανάπτυξη κλίματος  εμπιστοσύνης .

Δ/ντρια: κα Χουσιάδα Αργυρώ 

         Υπεύθυνη από το Κέντρο Πρόληψης Άρτας: κα Κομηλάγιου Θεοδοσία- Κοινωνιολόγος

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΡΑΜΜΕΝΙΤΣΑΣ

(Μάρτιος- Μάιος 2022)

Στο δημοτικό σχολείο Ανέζας υλοποιήθηκε  το πρόγραμμα το «Το Σπίτι των παιδιών» το οποίο βασίζεται στο αντίστοιχο εκπαιδευτικό υλικό για παιδιά δημοτικού το οποίο δημιουργήθηκε από το Κέντρο Πρόληψης «ΠΥΞΙΔΑ».

Ανάπτυξη της παρέμβασης:

1.Ευαισθητοποίηση και στήριξη της εκπαιδευτικού στην εφαρμογή του προγράμματος με τον τίτλο: «Το σπίτι των παιδιών» στους μαθητές.   

Στόχος: να βοηθήσει τα παιδιά να αναγνωρίσουν τις αντιλήψεις τους για την επιθετικότητα και να βρουν άλλους τρόπους έκφρασης των συναισθημάτων τους.

2.Παρέμβαση στους μαθητές Γ΄ τάξης με τίτλο: «Το περιβόλι της συνεργασίας» με στόχο τη δημιουργία κλίματος συνεργασίας και  τη θέσπιση κανόνων για την καλύτερη λειτουργία της ομάδας – τάξης.

3.Βιωματικό εργαστήρι ευαισθητοποίησης με τους γονείς των μαθητών της Γ΄ τάξης με τίτλο: «Η σημασία των ορίων στο μεγάλωμα των παιδιών» με στόχο να αναγνωρίσουν οι γονείς την αναγκαιότητα των ορίων.

Διευθυντής Δημοτικού Σχολείου Γραμμενίτσας : κ. Τσόγκας Παντελής

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: κα Σύγγελου Ελένη

Αριθμός μαθητών Γ ΄ τάξης: 20

Αριθμός συμμετεχόντων  γονιών: 15

Υπεύθυνη από το Κέντρο Πρόληψης Άρτας: κα Κομηλάγιου Θεοδοσία – Κοινωνιολόγος

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΠΕΤΑ

(Μάρτιος- Ιούνιος  2022)

Στο πλαίσιο της συνεργασίας μας και μετά από αίτημα από την Δ/ντρια και την εκπαιδευτικό υλοποιήθηκε με τους μαθητές της Γ΄ τάξης το πρόγραμμα: «Το σπίτι των παιδιών».

1.Ευαισθητοποίηση και στήριξη της εκπαιδευτικού. 

2.Εποπτικές συναντήσεις με την εκπαιδευτικό στην εφαρμογή του προγράμματος στους μαθητές.

Διευθύντρια: κα. Μπίμπα Μαρία

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: κα. Σταύρου Χρύσα

Αριθμός μαθητών: 20

Υπεύθυνη από το Κέντρο Πρόληψης Άρτας: κα Κομηλάγιου Θεοδοσία – Κοινωνιολόγος

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ Β΄/ΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Α. ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΝΕΟΧΩΡΙΟΥ

1.«Μιλώντας για την κακοποίηση» (Οκτώβριος- Νοέμβριος 2021)

Στο πλαίσιο της παγκόσμιας ημέρας κακοποίησης πραγματοποιήθηκαν εποπτικές συναντήσεις συνεργασίας για  την υλοποίηση του προγράμματος: «Μιλώντας για την κακοποίηση» .

 Στόχος: να αναγνωρίζουν οι μαθητές τις διάφορες μορφές εκδήλωσης της κακοποίησης, τις συνέπειες της, τα διαφορετικά συναισθήματα και τις αντιδράσεις απέναντι στην κακοποίηση.  

Τάξεις: Α’, Β΄, Γ1΄,Γ2΄.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: κ. Κοσετζή Κωνσταντία

Υπεύθυνη από το Κέντρο Πρόληψης Άρτας: κα Κομηλάγιου Θεοδοσία – Κοινωνιολόγος

2.«Γνωρίζοντας τον εαυτό μου και τους άλλους» (Δεκέμβριος 2021-Μάρτιος 2022)

Εκπαίδευση και στήριξη των εκπαιδευτικών με  εποπτικές συναντήσεις συνεργασίας για την υλοποίηση προγράμματος με τους μαθητές της Γ΄ τάξης.

Στόχοι: Η δημιουργία κλίματος οικειότητας, εμπιστοσύνης και συνοχής στην ομάδα τάξη.

               Η ανάδειξη των συναισθημάτων που συνοδεύουν τις αλλαγές που βιώνουν οι έφηβοι σε σχέση με           τον εαυτό τους και τους άλλους.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: κα Κοσετζή Κωνσταντία, κα Γρίβα Ελευθερία, κ. Παπανάτσιος Δημήτριος

Τάξεις: Γ1, Γ2 

Αριθμός μαθητών: 38

        Υπεύθυνη από το Κέντρο Πρόληψης Άρτας: κα Κομηλάγιου Θεοδοσία -Κοινωνιολόγος

3.«Ενημέρωση – ευαισθητοποίηση για τις ειδικότητες της παιδοψυχιατρικής και της ψυχολογίας» (Φεβρουάριος 2022)

Βιωματικά  εργαστήρια με τους μαθητές με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα επαγγελματικού προσανατολισμού.

Τάξεις: Γ1, Γ2 

Αριθμός μαθητών: 38

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: κα Κοσετζή Κωνσταντία

Συντονιστής της παρέμβασης: κ. Οικονομίδης Θεόδωρος – Παιδοψυχίατρος/ Ε.Υ του Κ.Π.Ν. Άρτας.

Β. 4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΤΑΣ

«Πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του εκφοβισμού» (Απρίλιος -Μάιος 2022)

Πραγματοποιήθηκαν με τους μαθητές βιωματικά εργαστήρια με στόχο να μπορέσουν να προσδιορίσουν τις διαφορές μεταξύ της επιθετικής, παθητικής και αποφασιστικής συμπεριφοράς.

Προσπαθήσαμε χρησιμοποιώντας τεχνικές ενεργητικής συμμετοχής να εξασκηθούν στην αποφασιστική  συμπεριφορά.

Τάξεις: Β1΄, Β2΄

Αριθμός Μαθητών: 49

Δ/ντης: κ. Καλύβας Πέτρος

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: κ. Τόλη Χαρίκλεια

Συντονίστριες της παρέμβασης τα στελέχη πρόληψης: κα Κομηλάγιου Θεοδοσία – Κοινωνιολόγος &

κ. Φλώρου Σπυριδούλα- Κοινωνική Λειτουργός.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε όλους τους διευθυντές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς των μαθητών, οι οποίοι μέσα σε μια δύσκολη υγιειονομική συνθήκη συμμετείχαν άμεσα και ενεργά  στον σχεδιασμό και την υλοποίηση  των δράσεων για την βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των μαθητών.

Επίσης ευχαριστούμε όλους τους μαθητές για την ενεργή συμμετοχή τους και το ενδιαφέρον τους.  Τα χαμόγελα και η αισιοδοξία τους μας δείχνουν τη θετική «ματιά» για το μέλλον.

Ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ

ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΟΣ

Πηγή: https://blogs.sch.gr/4gymarta/files/2022/05/b5.jpg

Διαβάστε επίσης

spot_img

Τελευταία Νέα