Επικοινωνιακές φιέστες και φτηνοί εντυπωσιασμοί οι ανακοινώσεις δήθεν εξασφάλισης χρηματοδότησης.
Μετά τα τελευταία δημοσιεύματα σε μέσα του ηλεκτρονικού και έντυπου τύπου που ανακοινώνανε ότι εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση του αγωγού ύδρευσης Άρτας-Πρέβεζας-Λευκάδας, ο Βουλευτής Νομού Πρέβεζας, Τομεάρχης Προστασίας του Πολίτη του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Κώστας Μπάρκας, εξέδωσε το παρακάτω Δελτίο Τύπου:
«Από το Νοέμβριο του 2023 είχαμε εκφράσει την απορία στις αιτιάσεις του Υπουργού Μεταφορών και Υποδομών για τους λόγους για τους οποίους απεντάχθηκε το έργο ύδρευσης Πρέβεζας, Λευκάδας και Άρτας (και μέρους της Αιτωλοακαρνανίας) ύψους 140 εκατομμυρίων ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Ένα έργο που ενώ είχε δημοπρατήθηκε και ανακηρυχθεί ανάδοχος, τότε με την δικαιολογία ότι κάποιες «λοιπές ενέργειες» εμφάνισαν καθυστερήσεις συγκριτικά με τον αρχικό εκτιμηθέντα απαιτούμενο χρόνο απεντάχθηκε από τις δράσεις του Ταμείου.
Αυτές οι απροσδιόριστες από τον Υπουργό «λοιπές ενέργειες» αποτελούσαν τον κίνδυνο, σύμφωνα με τον ίδιο, ώστε να μην παραδοθεί το έργο στον χρόνο που ορίζει το Ταμείο Ανάκαμψης, όπου όλα τα έργα θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2025.
Σε Ερώτηση που είχαμε καταθέσει 14 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία (αρ.πρωτ: 1672/10-11-2023) προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών η απάντηση (αρ.πρωτ.: 370197/6-12-2023) ήταν ότι : «…..γίνονται προσπάθειες για εξεύρεση χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ μέσω σχετικής αλληλογραφίας με το Υπουργείο Οικονομικών.»
Τρείς μήνες αργότερα σε Ερώτηση (αρ.πρωτ.: 2647/17-01-2024) του Βουλευτή ΝΔ Ν. Λευκάδας Αθανάσιου Καββαδά, προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, η απάντηση (Αρ. πρωτ.: 46804/15-02-2024) ήταν ακριβώς η ίδια, ότι : «….έχει εκκινήσει τις διαδικασίες ένταξης του στο εθνικό ΠΔΕ καθώς και την εξεύρεση χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ 2021- 2027 μέσω σχετικής αλληλογραφίας με το Υπουργείο Οικονομικών.»
Η απάντηση (αρ.πρωτ.: 23315/8-2-2024) του Υπουργείου Οικονομικών στη ίδια ερώτηση του κ. Καββαδά, ήταν ότι: «….. η εξασφάλιση των χρηματοδοτικών πόρων αποτελεί συνάρτηση της επιλεξιμότητας εκάστου έργου προς τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά προγράμματα και χρηματοδοτικά μέσα και της διαθεσιμότητας των πόρων του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.»
Από τις παραπάνω απαντήσεις των υπουργών της κυβέρνησης εύκολα καταλαβαίνει κάποιος ότι καμία χρηματοδότηση δεν έχει εξασφαλιστεί και οι ανακοινώσεις περί δήθεν εξασφάλισης χρηματοδότησης αποτελούν επικοινωνιακές φιέστες και φτηνούς εντυπωσιασμούς.
Εύλογα οι πολίτες της Άρτας, Πρέβεζας και Λευκάδας διερωτώνται:
Γιατί αποτελεί επτασφράγιστο μυστικό το χρηματοδοτικό εργαλείο της κυβέρνησης που θα εξασφαλίσει την ομαλή εκτέλεση του έργου άρδευσης Άρτας –Πρέβεζας –Λευκάδας (και μέρους της Αιτωλοακαρνανίας) και δεν ανακοινώνεται;
Ποιο είναι «το επόμενο διάστημα» που θα ξεκινήσει το έργο;
Πόσο πίσω θα πάει η ολοκλήρωση ενός έργου που ακόμη δεν ξεκίνησε;
Η απάντηση είναι ότι η κυβέρνηση είναι ανίκανη να προγραμματίσει την ολοκλήρωση ενός έργου, τόσο μεγάλης υπερτοπικής σπουδαιότητας όπως το έργο ύδρευσης Πρέβεζας, Άρτας, Λευκάδας και μέρους της Αιτωλοακαρνανίας, που η υλοποίησή του μεγεθύνει τις αναπτυξιακές προοπτικές, καθώς αφορά περιοχές από τέσσερις Νομούς.
Με την εγκατάλειψη της σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό, του δρόμου Πρέβεζας- Ηγουμενίτσας, τώρα την απένταξη του έργου ύδρευσης των Νομών Άρτας, Πρέβεζας, Λευκάδας καθώς και την παραίτηση από μια σειρά από άλλες βασικές υποδομές στον Νομό Πρέβεζας, σε Υγεία, σε Παιδεία, κλπ, η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας αποδεικνύει για μια ακόμη φορά, ότι αδυνατεί να επιλύσει μείζονα προβλήματα των πολιτών του Νομού Πρέβεζας και των όμορων Νομών. Όμως το μήνυμα δυσαρέσκειας των πολιτών θα το λάβει σύντομα στις Ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου 2024.»