Βούτυρο στο ψωμί της Βάσως Αμπελογιάννη, ήταν η “τεμπέλικα ερασιτεχνική” ανακοίνωση του Δήμου Αρταίων, που νόμισε ότι με δυο “αράδες” φληναφλήματα θα έστηνε στον τοίχο την έμπειρη αυτοδιοικητικό… Και εμείς, όπως όλοι οι δημότες της Άρτας, αντιληφθήκαμε ότι ακόμη μια φορά το επικοινωνιακό επιτελείο της πλέον αποτυχημένης δημοτικής αρχής των τελευταίων δεκαετιών, οδήγησε σε Βατερλώ τον δήμαρχο Αρταίων κ. Χριστόφορο Σιαφάκα, που ακρίτως δέχθηκε να δημοσιευτεί το εν λόγω δελτίο τύπου… Και να μιλήσουμε και με όρους ποδοσφαιρικούς, γιατί έτσι κινεί πλέον την επικοινωνία του ο Δήμαρχος, ΚΑΙ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΦΟΡΑ έφαγε γκολ από τα αποδυτήρια…
Η ανακοίνωση του Δήμου Αρταίων, σε απάντηση του Δελτίου Τύπου της «Ριζοσπαστικής Δημοτικής Αλλαγής», φανερώνει όχι μόνο τα επικοινωνιακά αδιέξοδα της δημοτικής αρχής, αλλά και τη βαθιά σύγχυση γύρω από τις ενέργειες που αφορούν το έργο Open Mall στην πόλη. Το ζήτημα του Open Mall δεν είναι νέο και η συζήτηση γύρω από αυτό έχει προκαλέσει πολλά ερωτήματα, τα οποία, παρά την έντονη επικοινωνιακή διαχείριση από τη Δημοτική Αρχή, παραμένουν αναπάντητα.
Η Δημοτική Αρχή αποφάσισε να απαντήσει με κατηγορίες προς την αντιπολίτευση, επικαλούμενη τη σιωπή της επικεφαλής της παράταξης «Ριζοσπαστική Δημοτική Αλλαγή», κας Βάσως Αμπελογιάννη, κατά τη διάρκεια της διαβούλευσης για το έργο Open Mall. Η ανακοίνωση του Δήμου υποστήριξε ότι η κα Αμπελογιάννη, αν και εκλεγμένη δημοτική σύμβουλος και μηχανικός, δεν κατέθεσε καμία πρόταση ή παρατήρηση για τη μελέτη του έργου κατά τη διάρκεια της διαβούλευσης, κάτι που, σύμφωνα με την Δημοτική Αρχή, συνέβαλε στη διαμόρφωση της τελικής μελέτης.
Αλλά εδώ εντοπίζεται το πρώτο μεγάλο σφάλμα της Δημοτικής Αρχής. Η διαβούλευση για το Open Mall πραγματοποιήθηκε πριν την ανάληψη καθηκόντων από την κα Αμπελογιάννη. Συγκεκριμένα, η διαβούλευση για την μελέτη του έργου έγινε στις 7 Ιουλίου 2021, ενώ η κα Αμπελογιάννη ανέλαβε τα καθήκοντά της ως δημοτική σύμβουλος τον Ιανουάριο του 2022. Η προσπάθεια της Δημοτικής Αρχής να ρίξει την ευθύνη για τις τελικές αποφάσεις σε μια παράταξη που δεν είχε καν εκπρόσωπο στη διαβούλευση, είναι ατυχής και προδίδει μια πλήρη αδιαφορία για την πραγματική αλήθεια.
Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι η Δημοτική Αρχή ισχυρίζεται πως η διαβούλευση πραγματοποιήθηκε με την παρουσία εκπροσώπων από τον Εμπορικό Σύλλογο, το ΤΕΕ και διάφορους δημοτικούς παράγοντες, αλλά όχι με εκπροσώπους των δημοτικών παρατάξεων. Η παράλειψη αυτή καταδεικνύει μια επικοινωνιακή στρατηγική που αγνοεί την ουσιαστική συμμετοχή της αντιπολίτευσης στις αποφάσεις που αφορούν το μέλλον της πόλης. Αν η Δημοτική Αρχή επιθυμούσε τη συνένωση και συνεργασία με όλες τις παρατάξεις, θα έπρεπε να είχε διασφαλίσει τη συμμετοχή όλων στη διαδικασία της διαβούλευσης, κάτι που φαίνεται να παρέλειψε επιδεικτικά.
Επιπλέον, η σιωπή της Δημοτικής Αρχής για τις καθυστερήσεις και τα σφάλματα που οδήγησαν στη δημιουργία της μελέτης για το Open Mall, παρά την πίεση από την αντιπολίτευση και τις ανησυχίες της τοπικής κοινωνίας, μόνο επικοινωνιακές λύσεις προτείνει και όχι ουσιαστικές. Οι πολίτες της Άρτας δεν ζητούν επικοινωνιακή τακτική, αλλά υπεύθυνες λύσεις για τη λειτουργία του κέντρου της πόλης τους. Ο δήμαρχος Χριστόφορος Σιαφάκας και η δημοτική του ομάδα φαίνεται να ρίχνουν τις ευθύνες σε άλλους, χωρίς να αναλαμβάνουν οι ίδιοι τις δικές τους ευθύνες για τα προβλήματα που δημιούργησαν.
Η παράταξη «Ριζοσπαστική Δημοτική Αλλαγή» δικαίως αναδεικνύει τα σφάλματα της Δημοτικής Αρχής και τονίζει την ανάγκη για πραγματική λύση και όχι για επικοινωνιακή διαχείριση. Η ανάγκη για τη λειτουργικότητα και την ασφάλεια του κέντρου της Άρτας είναι πλέον επιτακτική, και η παράταξη επαναλαμβάνει τη δέσμευσή της για έλεγχο, αποκατάσταση της λειτουργικότητας και βελτίωση της ποιότητας ζωής στην πόλη.
Στην ουσία, ο Δήμος Άρτας βρίσκεται εγκλωβισμένος σε έναν επικοινωνιακό λαβύρινθο, χωρίς να προσφέρει απαντήσεις στα σοβαρά ερωτήματα που θέτει η κοινωνία. Η αντιπολίτευση, όπως σωστά επισημαίνεται, έχει το ρόλο να ελέγχει και να καταθέτει προτάσεις, κάτι που η Δημοτική Αρχή φαίνεται να αγνοεί. Είναι η ώρα να κατανοήσει ότι η ευθύνη για την ευημερία της πόλης βαραίνει την ίδια τη Δημοτική Αρχή, και ότι οι πολίτες απαιτούν λύσεις και όχι επικοινωνιακή ανακύκλωση.
Σε κάθε περίπτωση και προσωπικά ο Δήμαρχος Αρταίων πρέπει να αντιληφθεί ότι η επικοινωνία είναι θέση αλήθειας απέναντι στην πραγματικότητα και όχι η στοχοποίηση της διαφορετικής γνώμης, η ουσία στα θέματα της επικαιρότητας και όχι οι ετοιματζίδικες made in chatGpt αναρτήσεις στα social media… Ανθρώπινη Νοημοσύνη χρειάζεται η διαχείριση των κοινών και ενσυναίσθηση.