21.08.2025
Αξιότιμε κε Πρόεδρε,
Σας ευχαριστώ θερμά για την πρόσκληση, θα ήθελα πολύ να είμαι μαζί σας σήμερα, η παρουσία όμως του προέδρου Σύριζα ΠΣ, Σωκράτη Φάμελλου, για την αποτίμηση της καταστροφική πυρκαγιάς σε Πρέβεζα και Άρτα και τη στήριξη των πληγέντων των δύο περιέχων ανέτρεψαν το πρόγραμμα μου.
Ωστόσο, δράττομαι της ευκαιρίας που μου δίνετε για να επανέλθω στο θέμα της απομόνωσης των χωριών του ορεινού όγκου της περιοχής μας.
Οι δρόμοι που δεν έγιναν μας κρατούν μακριά, όχι μόνο μεταξύ μας αλλά και με κάθε ευκαιρία για πρόοδο και ανάπτυξη.
Είναι πραγματικά λυπηρό μετά από τις πρωτοβουλίες που λήφθηκαν επί ΣΥΡΙΖΑ ο τόπος να βιώνει εκ νέου την εγκατάλειψη.
Χωρίς κομματικά γυαλιά θέλω να σταθώ στο τί έχει γίνει μέχρι σήμερα, τόσο για την οδική σύνδεση όσο και για το πάρκο ορεινών δραστηριοτήτων, ώστε να δώσω έναυσμα για νέες διεκδικήσεις.
Μεταξύ των έργων για τα οποία επί ΣΥΡΙΖΑ είχαν δεσμευθεί εκατομμύρια Ευρώ αλλά καθυστερούσαν αδικαιολόγητα επί Νέας Δημοκρατίας ήταν και ο δρόμος Αθαμάνιο – Θεοδώριανα και το Πάρκο Ορεινών Δραστηριοτήτων.
Παρά τις επανειλημμένα Ερωτήσεις και Αναφορές που έχω καταθέσει στη Βουλή προς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, από το 2019 έως σήμερα, η Κυβέρνηση κωφεύει.
Γιατί δεν προχωρούν τα έργα;
Το πάρκο ορεινών δραστηριοτήτων αγνοείται σχεδόν από όταν εγκρίθηκε η χρηματοδότησή του από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων με 5 εκατομμύρια Ευρώ το 2019 επί ΣΥΡΙΖΑ (Σπίρτζης). Τί κάνει η Νέα Δημοκρατία έκτοτε; Ακόμη ψάχνει μελετητή;
Για την οδική σύνδεση Αθαμάνιο – Θεοδώριανα επί ΣΥΡΙΖΑ το 2018 εγκρίθηκε ποσό 8.849.000 ευρώ. Πώς φτάσαμε στη διάλυση της εργολαβίας; Και μάλιστα όταν ο Δήμος Κεντρικών Τζουμέρκων είχε κηρυχθεί σε κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας, οπότε η προσπελασιμότητα του δικτύου ήταν επιβεβλημένη;
Η απάντηση του Υπουργείου εν έτει 2024, σε ερώτησή μου για τις ενέργειες στις οποίες θα προβεί για την ολοκλήρωση του δρόμου ήταν επί λέξει ότι: «εξετάζει κάθε δυνατότητα».
Αμέσως μετά το Υπουργείο απεκδύθηκε της αρμοδιότητας και παραχώρησε στον Δήμο Κεντρικών Τζουμέρκων την αρμοδιότητα της δημοπράτησης των εργασιών που απέμεναν, δεσμευόμενο όμως να συνεχίσει τη χρηματοδότηση. Ωστόσο, σήμερα, η οδική σύνδεση παραμένει ακόμη ζητούμενο.
Παραμένει ζητούμενο παρότι η καλή και ασφαλής οδική σύνδεση είναι αναγκαία για τη μεταφορά των προϊόντων αλλά και τη μετακίνηση των κατοίκων, των αγροτών και κτηνοτρόφων, των εργαζομένων της εμφιάλωσης στην περιοχή αλλά και των επισκεπτών, έχοντας ταυτόχρονα και αναπτυξιακό χαρακτήρα, συμβάλλοντας στην άρση της απομόνωσης της ορεινής κοινότητας Θεοδωριάνων.
Το ίδιο σημαντική είναι και η σύνδεση με τους Μελισσουργούς. Είναι εξαιρετική η ιδέα και η δουλειά που έκανε ο κος Δημήτρης Καλιαμπάκος, Καθηγητής στη Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων – Μεταλλουργών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και θα πρέπει να διεκδικηθεί η εφαρμογή της.
Κι επιμένουμε στην οδική διασύνδεση γιατί για να γίνουν παραγωγικές επενδύσεις στην ύπαιθρο, θα πρέπει να μπορούν να έρθουν άνθρωποι να επενδύσουν. Για να μπορούν να έρθουν, όμως, χρειαζόμαστε πρώτα υποδομές μεταφορών, εκπαίδευσης, υγείας. Αλλιώς η δημογραφική κατάρρευση και η ερημοποίηση των ορεινών κοινοτήτων είναι μονόδρομος, συμπαρασύροντας την παραγωγική δραστηριότητα της χώρας και ιδίως το υπάρχον παραδοσιακό μοντέλο κτηνοτροφίας.
Συνολικά ήμουν και παραμένω έμπρακτα στο πλευρό σας, όχι μόνο για αυτά που εν έτει 2025 θα έπρεπε να είναι πια αυτονόητα αλλά και συνολικά για τις διεκδικήσεις των ορεινών.
Με εκτίμηση,
Όλγα Γεροβασίλη