20.4 C
Arta
22 Νοεμβρίου 2024

Έτοιμη η ιδιωτική εκπαίδευση

Διαβάστε επίσης

Άνοιξαν τα φροντιστήρια χθες Δευτέρα 10 Μαΐου, όπως είχε ανακοινώσει επίσημε η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, την προηγούμενη Τετάρτη, προκειμένου να διευκολυνθούν οι μαθητές που δίνουν πανελλήνιες και τις εξετάσεις τίτλων επάρκειας ξένων γλωσσών. Παράλληλα, η ΓΓ Πολιτικής Προστασίας ανακοίνωσε ότι από 17 Μαΐου, επανεκκινούν οι πρακτικές, οι κλινικές και οι εργαστηριακές ασκήσεις σε ΙΕΚ και κολέγια, ενώ επιτρέπεται η δια ζώσης επαναλειτουργία των σχολείων δεύτερης ευκαιρίας.Στο ίδιο πλαίσιο, ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης, μιλώντας στην εκπομπή Live News του Mega, τ, αποκάλυψε ότι στα σχέδια της κυβέρνησης περιλαμβάνεται και η χορήγηση self-test στους εκπαιδευτικούς των φροντιστηρίων.
Κανονικά άνοιξαν και λειτουργούν και στην Άρτα τα Φροντιστήρια και τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών, τα οποία, όπως δηλώνουν στην εφημερίδα η Πρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Κέντρων Ξένων Γλωσσών Άρτας κ. Βέκη Αθανασάκη και ο καθηγητής, ιδιοκτήτης του Φροντιστηρίου ΣΥΝΟΛΟ κ. Παναγιώτης Λύτρας, ήταν έτοιμα προκειμένου να ξεκινήσουν το έργο τους, σε όλο αυτό το διάστημα είχαν επαφή με τους μαθητές τους και μπορούν να ανταποκριθούν με τον καλύτερο τρόπο στο έργο τους.
Στο διάστημα αυτό, πολλοί μαθητές και απόφοιτοι αντιμετώπισαν σοβαρά προβλήματα, που σχετίζονται κυρίως με την προεργασία των εξετάσεών τους για τις πανελλήνιες, αλλά και στο γεγονός ότι δεν μπόρεσαν εγκαίρως, λόγω αναστολής των διαδικασιών των εξετάσεων, να λάβουν κάποιο τίτλο επάρκειας ξένης γλώσσας ή τεχνικών δεξιοτήτων (πληροφορική κλπ), προκειμένου να τα χρησιμοποιήσουν στις προκηρύξεις του ΑΣΕΠ, που έλαβαν χώρα την περίοδο αυτή.


Η Πρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Κέντρων Ξένων Γλωσσών Άρτας κ. ΒΕΚΗ ΑΘΑΝΑΣΑΚΗ μιλάει για το άνοιγμα της εκπαίδευσης


Τα φροντιστήρια και τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών ανοίγουν… Είναι έτοιμοι θεωρείτε οι εκπαιδευτικοί για να επανέρθουν στην «κανονικότητά»¨;
Είμαστε πανέτοιμοι και πραγματικά ανυπομονούμε να βρεθούμε στο φυσικό περιβάλλον μας, την τάξη, με τους μαθητές μας μετά από 6 ολόκληρους μήνες. Φυσικά, όπως και πριν ακολουθώντας όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα… αποστάσεις, απολυμαντικά, μάσκες, self tests, τα πάντα.
Το διάστημα αυτό της αναστολής λειτουργίας, θεωρείτε ότι δημιούργησε κάποια κενά όχι μόνο στην κάλυψη της εκπαιδευτικής ύλης, αλλά και στην μαθησιακή συνέχεια των παιδιών;
Η κάλυψη της εκπαιδευτικής ύλης έγινε φέτος πολύ νωρίτερα σε σχέση με άλλα χρόνια γιατί με την τηλεκπαίδευση, δεν είχαμε την άνεση ουσιαστικών επαναλήψεων, άρα και την απόλυτη εμπέδωση της ύλης σε κάποιες περιπτώσεις, πράγμα που θα γίνει τώρα δια ζώσης. Τα τεστ που συνάδελφοι ‘έβαλαν’ στα παιδιά, δεν απεικονίζουν την πραγματικότητα μιας και οι μεγαλύτεροι μαθητές βρισκόταν πίσω από μια κλειστή οθόνη με κλειστό μικρόφωνο. Επομένως, δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι για το πώς γράφτηκε το τεστ. Έτσι, σε κάποιους μαθητές ίσως έχουν δημιουργηθεί μεγάλα κενά, και τώρα εκείνοι πρέπει να αναπληρώσουν την χαλάρωση που προηγήθηκε.
Η γλώσσα είναι επικοινωνία, άρα δεν μπορεί να υπάρχει επικοινωνία μόνιμα εξ αποστάσεως. Το μάθημα είναι και διασκέδαση, πώς θα διασκεδάσει ένα παιδί στο σπίτι μόνο χωρίς τους συμμαθητές του; Τα βιβλία των μικρών είναι γεμάτα τραγούδια και δραστηριότητες που εμπεριέχουν κίνηση. Όταν υπάρχει διαφορά στην ταχύτητα του internet από σπίτι σε σπίτι, πώς θα αποδοθεί το τραγούδι; Οι τεχνικές δυσκολίες μας ταλαιπώρησαν πολύ.

Ξαφνικά νέα δεδομένα άλλαξαν την αντίληψή μας σχετικά με την δια ζώσης μάθηση. Η τηλεκπαίδευση όπως υιοθετήθηκε από το ελληνικό υπουργείο Παιδείας, θεωρείτε ότι είναι μια διαδικασία που ακολουθεί τα σωστά εκπαιδευτικά πρότυπα;
Η τηλεκπαίδευση ή τηλεδιδασκαλία ήταν και είναι μια λύση ανάγκης, όσον αφορά τους μικρούς μαθητές. Σίγουρα δεν θα προτιμηθεί στο μέλλον εφόσον επιστρέψουμε στην κανονικότητα. Στο κάτω κάτω, η εκπαίδευση δεν είναι μόνο μετάδοση – εκμάθηση συγκεκριμένης ύλης. Το σχολείο προάγει την κοινωνικοποίηση του παιδιού, τη συμμετοχή σε δράσεις, την καθημερινή επιβράβευση του. Σχετικά με το υπουργείο, έδωσε εντολή τηλεκπαίδευσης στα στελέχη του χωρίς να έχει διδάξει τα στελέχη των δημοσίων σχολείων πώς να λειτουργήσουν, χωρίς να έχει εξασφαλίσει τον απαραίτητο εξοπλισμό στους εκπαιδευτικούς αλλά και τους μαθητές. Επομένως, οι εκπαιδευτικοί, αν δεν γνώριζαν τη χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή ή αν δεν είχαν τον απαραίτητο εξοπλισμό, βρέθηκαν πίσω από τις εξελίξεις και έπρεπε να καταβάλουν μια τιτάνια προσπάθεια για να ανταποκριθούν. Και σίγουρα, μπορεί το θέμα των προσωπικών δεδομένων να είναι εξόχως σοβαρό, η κλειστή κάμερα και το κλειστό μικρόφωνο δεν αποτελούν σωστό εκπαιδευτικό πρότυπο.
Κάποια κέντρα ξένων γλωσσών είχαν εφαρμόσει τις μεθόδους εκπαίδευσης εξ αποστάσεως με την χρήση εκπαιδευτικής πλατφόρμας πριν από το covid-19 και κάποιες άλλες στην συνέχεια. Θεωρείτε ότι γίνεται σωστά εκπαίδευση με τον τρόπο αυτόν;
Τα κέντρα ξένων γλωσσών γενικότερα βρίσκονται πολλά βήματα μπροστά σε θέματα χρήσης της εχνολογίας. Για παράδειγμα, στα ΚΞΓ χρησιμοποιήθηκε προ τριακονταετίας το video για εκπαιδευτικούς λόγους. Στα ΚΞΓ χρησιμοποιήθηκαν cds & MP3 players για εκπαιδευτικούς λόγους χρόνια πριν. Στα ΚΞΓ υπάρχουν υπολογιστές σε κάθε τάξη, διαδραστικοί πίνακες. Μέσα από εκπαιδευτικές ή επαγγελματικές πλατφόρμες χρόνια τώρα διδάσκουμε εξ αποστάσεως παλαιούς μαθητές μας που σπουδάζουν σε άλλες πόλεις ή ζουν στο εξωτερικό. Και αυτού του τύπου η διδασκαλία είναι εξαιρετική όταν πρόκειται για συνειδητοποιημένους ενήλικες που γνωρίζουν πώς να λειτουργούν σε εξ αποστάσεως μαθήματα. Απλά, αυτό το διάστημα, υποχρεωθήκαμε να αξιοποιήσουμε πλήρως τις δυνατότητες της τεχνολογίας για όλους τους μαθητές μας συνεπικουρούμενοι αρχικά από στελέχη της Ομοσπονδίας μας PALSO που μέσα από διαδικτυακά σεμινάρια μας άνοιξαν νέους δρόμους στη χρήση των τεχνολογιών για την εκπαίδευση.
Είναι πολλοί νέοι, που στο διάστημα αυτό έχασαν τις εξετάσεις για την απόκτηση κάποιου τίτλου γλωσσομάθειας, που θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν στην εργασία τους. Τι πρόκειται να γίνει με αυτούς;
Πράγματι, η εξεταστική Δεκεμβρίου δεν έγινε. Πολλοί ήταν οι υποψήφιοι που εγκλωβίστηκαν για μήνες επειδή υπήρχε απαγόρευση για την διενέργεια εξετάσεων, οι οποίες είναι πολυπληθείς σε συμμετοχή. Η πλειονότητα των υποψηφίων περιμένει ακόμη υπομονετικά για τις δια ζώσης εξετάσεις του Ιουνίου.
Είμαστε όμως εξαιρετικά υπερήφανοι γιατί ο φορέας NOCN, η πρόταση της Ομοσπονδίας μας για την πιστοποίηση της Αγγλικής γλώσσας, απάντησε στο αίτημα συναδέλφων και υποψηφίων και κατάφερε άριστα να φέρει εις πέρας computer based εξετάσεις, το γραπτό και προφορικό μέρος, για 2246 υποψηφίους πανελλαδικά σε δυο σαββατοκύριακα, πράγμα που αποτελεί παγκόσμια πρώτη. Όλα κύλησαν ομαλά, με τη συμβολή βέβαια της Ομοσπονδίας και των τοπικών συλλόγων PALSO. Εδώ θα προσθέσω ότι ενώ οι computer based εξετάσεις κοστίζουν 40 – 45 ευρώ περισσότερο ανά υποψήφιο, οι τοπικοί σύλλογοι, η Ομοσπονδία και ο εξεταστικός φορέας κάλυψαν το ποσόν για να μην επιβαρυνθούν περαιτέρω οι υποψήφιοι. Κάτι άλλο για το οποίο είμαι υπερήφανη είναι ότι χωρίς καμμιά προσυνεννόηση, οι συνάδελφοι δεν χρέωσαν καθόλου ή χρέωσαν συμβολικά δίδακτρα στους υποψηφίους που εξακολουθούν να φοιτούν στα ΚΞΓ από τον Δεκέμβριο περιμένοντας την 5Η Ιουνίου, που έχει οριστεί σαν ημερομηνία των δικών μας εξετάσεων.


Οι εκπαιδευτικοί Ξένων Γλωσσών, πως πέρασαν τις ημέρες τους κατά την διάρκεια των περιορισμών;
Οι ξενόγλωσσοι εκπαιδευτικοί πέρασαν τους 6 μήνες της καραντίνας ακολουθώντας αυστηρά τα πρωτόκολλα όπως και οι λοιποί πολίτες. Βέβαια, λόγω των αλλαγών στα ωράρια των σχολείων που άνοιγαν, έκλειναν, μετακινούνταν έπρεπε κι εμείς να αλλάζουμε τα προγράμματα μας συνεχώς, πράγμα δύσκολο. Ατέλειωτες οι ώρες μπροστά σε μια οθόνη- σχήμα οξύμωρο όταν προ περιορισμών συμβουλεύαμε τα παιδιά να βγαίνουν έξω για παιχνίδι και να μην περιορίζονται στα tablets. Είχαμε όμως και την ευκαιρία να επιμορφωθούμε μέσα από πολλά webinars τεχνολογίας, ψυχολογίας, GDPR κλπ που μας προσέφερε η Ομοσπονδία μας, τοπικοί σύλλογοι και εκδοτικοί οίκοι.
Γνωρίζουμε από τις δημόσιες σας αναρτήσεις ότι αντιμετωπίσατε ως κλάδος τον ανταγωνισμό της «μαύρης εργασίας», από αυτόκλητους καθηγητές που έκαναν ιδιαίτερα στα σπίτια των μαθητών τους. Υπήρξε κάποιος έλεγχος για όλη αυτήν την κατάσταση;
Δυστυχώς κάποιοι αυτόκλητοι καθηγητές δεν σταμάτησαν να μπαινοβγαίνουν στα σπίτια των μαθητών τους και αυτό που μας έκανε μεγάλη εντύπωση ήταν η ελαφρότητα με την οποία αντιμετώπιζαν το θέμα οι γονείς. Κάποια στιγμή, τον Ιανουάριο, δημιουργήθηκε μια κατάσταση διασποράς του ιού σε οικογένειες από αυτόκλητη καθηγήτρια και κάποιοι αποφάσισαν να σοβαρευτούν. Η μαύρη εργασία καλά κρατεί στην ξενόγλωσση εκπαίδευση και δυστυχώς δεν υπήρξε και ούτε πρόκειται να υπάρξει κανένας έλεγχος αν δεν αλλάξει η νομοθεσία. Και μέσα στην ευρύτερη κατάσταση της πανδημίας και του εγκλεισμού, κάποιοι γεννήσαν ιδέες… Για παράδειγμα, φορέας πιστοποίησης της Αγγλικής πετάχτηκε σαν μανιτάρι, με σκανδαλώδη προώθηση από Κέντρα πιστοποίησης ΑΣΕΠ. Ο φορέας αυτός καλύπτει μόνο 2 από τις 4 απαιτούμενες δεξιότητες, ο υποψήφιος εξετάζεται online από το σπίτι του και παίρνει τη θέση εκείνου που πραγματικά μαθαίνει την ξένη γλώσσα και θα εξεταστεί τον Ιούνιο δια ζώσης. Για το θέμα αυτό, το προεδρείο της PALSO είχε συνάντηση με τον υπουργό Εσωτερικών κ. Μ. Βορίδη, από τον οποίο ζήτησε να μπει άμεσα μια τάξη στα πιστοποιητικά των Αγγλικών.
Είστε σε επαφή με τους μαθητές σας; Εν ολίγοις έχετε οργανωθεί σε τάξεις ή τμήματα προκειμένου να ξαναρχίσετε μαθήματα; Ποια είναι η αντίδραση των μαθητών και των γονιών τους για την επιστροφή στις ξένες γλώσσες;
Η επαφή με τους μαθητές δεν σταμάτησε καθόλου. Στην πρώτη καραντίνα, που ήταν πιο σύντομη, είμαστε οι περισσότεροι αρκετά χαλαροί γιατί είχαμε προχωρήσει αρκετά στην ύλη και είχαμε μπροστά μας τους θερινούς μήνες για την ολοκλήρωση της. Από τον Νοέμβριο συντονιστήκαμε αμέσως στη νέα κατάσταση και η διαδικτυακή επαφή ήταν συχνότατη. Αυτές τις ημέρες είδαμε κάποιους μαθητές από κοντά και χαρήκαμε πολύ γιατί διαπιστώσαμε πόσο μεγάλωσαν, πόσο ψήλωσαν…Τα παιδιά θέλουν να επιστρέψουν στις τάξεις με τους συμμαθητές τους, οι γονείς ρωτούν πώς και πότε θα γίνει κι εμείς αλλάζουμε για μια ακόμη φορά το πρόγραμμα! Βέβαια, προς το παρόν, μπορούν να φοιτήσουν δια ζώσης στα σχολεία μας ΜΟΝΟ οι μαθητές που λαμβάνουν μέρος στις εξετάσεις πιστοποίησης γλωσσομάθειας, εκτός αν μας εκπλήξει αύριο ευχάριστα ο κ. υπουργός δίνοντας την άδεια για πλήρη λειτουργία των Κέντρων Ξένων Γλωσσών.
Θέλετε να δώσετε ένα μήνυμα για τους αρτινούς;
Συγχαίρουμε τους γονείς που επιλέγουν τα πιστοποιημένα από τον ΕΟΠΠΕΠ ΚΞΓ της Περιφ. Ενότητας Άρτας. Να είναι σίγουροι ότι τα παιδιά τους βρίσκονται στα ικανότερα χέρια.
Προτρέπουμε δε εκείνους που επιλέγουν τα παράνομα ιδιαίτερα, να αλλάξουν τακτική γιατί σύντομα θα αναρτηθούν τα ονόματα των επίσημων αδειοδοτημένων καθηγητών στην λίστα του ΕΟΠΠΕΠ και φοβούμαστε ότι οι γονείς θα υποστούν μεγάλο σοκ όταν δεν βρουν το όνομα του καθηγητή τους στη λίστα.


Διαβάστε επίσης

spot_img

Τελευταία Νέα