Πολλά έχουν γραφτεί για τον Καραϊσκάκη. To σίγουρο, ωστόσο, είναι ότι ως μορφή δε χώρεσε σε καλούπια. Έζησε μια δύσκολη ζωή από τη γέννηση ως το τέλος του. Ήταν «ο γιος της καλογριάς», «ο μούλος», «ο γύφτος», όπως τον αποκαλούσαν, που δεν γνώρισε ποτέ πατέρα κι ούτε χάρηκε την αγκαλιά της μάνας του. Ήταν το παιδί που βγήκε στο κλαρί απ’ τα 10 του χρόνια.
Στην περιπετειώδη πορεία του ο Καραϊσκάκης, διαμορφώνοντας έναν χαρακτήρα βίαιο και ατίθασο, που… έσταζε αίμα και… άναβε φωτιές: έγινε κλέφτης και αpματολός, και όταν, τύχη αγαθή, τον κέρδισε η Επανάσταση, ενέταξε όλη τη γνώση και την εμπειρία του σ’ αυτόν τον ιερό αγώνα και μεγαλούργησε. Ο ήρωας, αναμφισβήτητη στρατηγική ιδιοφυΐα αλλά και μπροστάρης στο πεδίο των μαχών, ξεκίνησε από το μηδέν και σε πολύ λίγα χρόνια εξελίχτηκε σε κορυφαία ηγετική μορφή του απελευθερωτικού αγώνα.
Στον ιδιότυπο χαρακτήρα του μεγάλου Καραϊσκάκη, ωστόσο, κυριαρχούσε ένα πηγαίο χιούμορ, που το χρησιμοποιούσε όχι μόνο για να διασκεδάζει τους συναγωνιστές του και να εκτονώνει τις εντάσεις που φούντωναν μέσα στις άγριες πολεμικές συνθήκες του αγώνα, αλλά και για «να βάζει στη θέση τους», τους αντιπάλους, σ’ όποιο στρατόπεδο κι αν ανήκαν .Παροιμιώδης ήταν, ειδικότερα, ο προκλητικός τρόπος και η αθυροστομία του, ακόμα και απέναντι στην κάθε μορφής εξουσία.
Από αυτή τη λαϊκή και αριστοφανική πλευρά του «Σκουληκαρίτη» επαναστάτη-οπλαρχηγού ο Λάκης Λαζόπουλος, ο γνωστός κωμικός ηθοποιός, σεναριογράφος, παρουσιαστής και συγγραφέας , διακριτός για την αιχμηρή σατιρική πένα του, αντλώντας έμπνευση έγραψε την «πατριωτική» κωμωδία «Περιμένοντας τον Καραϊσκάκη».
«Θέμα του έργου: μια μάζωξη στον Κάτω Κόσμο με κεντρικό πρόσωπο τον απόντα μεγάλο αγωνιστή Γεώργιο Καραϊσκάκη, τον «διάβολο και άγγελο» μαζί» που αγαπήθηκε από το λαό όσο κανένας[…]. Στο σενάριο της θεατρικής κωμωδίας, περνούν πολλοί χαρακτήρες που στιγμάτισαν τον Καραϊσκάκη: ο γραμματικός και βιογράφος του Δημήτρης, η μάνα του Ζωή, η γυναίκα του Γκόλφω, η σύντροφός του Μαριώ, που ντύθηκε με φουστανέλα και ως Ζαφείρης ήταν ο φύλακας άγγελός του ως το τέλος. Όλοι αυτοί, μαζί με πρόσωπα από τον σύγχρονο δημόσιο βίο, μιλούν για τη μυθική αυτή μορφή της Επανάστασης, φωτίζοντας πλευρές της ζωής και του χαρακτήρα του», αντιγράφουμε από το σχετικό ενημερωτικό δελτίο τύπου που διενεμήθη από τους συντελεστές του έργου.
Η εν λόγω καλοκαιρινή παραγωγή του θεάτρου του Νέου Κόσμου, είναι με σενάριο του Λάκη Λαζόπουλου, σκηνοθεσία του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, και πρωταγωνιστές, τους: Λάκη Λαζόπουλο, Ελένη Ουζουνίδου και Σπύρο Γραμμένο που έχει αναλάβει τη μουσική σύνθεση και επιμέλεια της παραστάσεως. Η πρεμιέρα του έργου θα πραγματοποιηθεί στις 29 Ιουνίου στο θέατρο Κήπου στη Θεσσαλονίκη και θα ακολουθήσει μεγάλη περιοδεία σε όλη την Ελλάδα.
Από τους συντελεστές της παράστασης: «Περιμένοντας τον Καραϊσκάκη», θα λέγαμε ότι, κατά μία έννοια φεύγει μια ιδιότυπη πρόσκληση-ευκαιρία προς τους νέο-έλληνες. Να γιορτάσουν τα 200 χρόνια από την επανάσταση του 21 και από μια άλλη οπτική, υπό το πρίσμα της υψηλής αισθητικής που ενέχει η θεατρική καλλιτεχνία. Και με επίκεντρο έναν επαναστάτη που αγωνίστηκε για την Ελευθερία με ανυπέρβλητη αποφασιστικότητα και απροσμέτρητο πάθος, να μάθουν και να παραδειγματιστούν…
Ωστόσο, ειδικότερα για εμάς τους Αρτινούς η προμνησθείσα πρόσκληση, υποδηλώνει και μια έμμεση παρότρυνση, να συμμετάσχουμε μαζικά στις ετήσια καθιερωμένες εορταστικές εκδηλώσεις: «Τα Καραϊσκάκεια», που ο Δήμος «Γεωργίου Καραϊσκάκη» για φέτος θα τις πραγματοποιήσει στις 18 Ιουλίου. Εκεί, λοιπόν, από τη Σκουληκαριά νομού Άρτας, παρακολουθώντας την παράσταση: «Περιμένοντας τον Καραϊσκάκη» που ο δραστήριος δήμαρχος του ομώνυμου Δήμου κ. Περικλής Μίγδος θα έχει έγκαιρα ζητήσει από τους δημιουργούς της και προφανώς διασφαλίσει την πραγμάτωσή της, να φύγει το παναρτινό μήνυμα: ότι ο ήρωας του 21 είναι «Σκουληκαρίτης». Και πως, παρά τα καμώματα των παραχαρακτών της ιστορικής αλήθειας περί την δήθεν «Μαυρομματινή» καταγωγή του, οι Αρτινοί καλωσορίζουν την επιστροφή του ήρωα υποσχόμενοι ότι θα αγωνιστούν συλλογικά και δυναμικά για τη μόνιμη διαμονή του στη γενέθλια γη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΟΛΙΑΤΣΟΣ