21.8 C
Arta
7 Μαΐου 2024

Τα ενδιαφερόμενα μέρη στην περίπτωση εφαρμογής της ΕΒΕ

Διαβάστε επίσης

Όταν ακολουθείται μια κυβερνητική πολιτική, υπάρχουν πολλές πολλές αντικρουόμενες απόψεις ή για την ακρίβεια συμφέροντα, τα οποία συγκρούονται και τα οποία πρέπει ο νομοθέτης να λάβει σοβαρά υπόψη του. Τα συμφέροντα αυτά, τα οποία στην διοίκηση των επιχειρήσεων αναφέρουμε με την έκφραση ενδιαφερόμενα μέρη (Stakeholders) και τα οποία έχουν την ίδια ακριβώς σχέση και με την δημόσια διοίκηση, συνήθως επιθυμούν το κάθε αποτέλεσμα αν δεν μπορεί να τους αποδώσει περισσότερα, τουλάχιστον να μην τους ανατρέπει τα κεκτημένα.
Την περίπτωση αυτή αντιμετωπίζουμε ίδια με την υπόθεση της πολιτικής επιλογής του υπουργείου Παιδείας για την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ), η οποία προβλέπει ότι για να εισαχθεί ένας υποψήφιος σε μια σχολή πρέπει να συγκεντρώσει ένα ποσοστό επί τοις εκατό επί του μέσου όρου της βαθμολογίας των συνυποψηφίων του. Αυτό είχε αποτελέσμα να δημιουργηθεί ένα τσουνάμι ανατροπών στις εισαγωγές των σχολών και πολλά τμήματα να μειώσουν τους εισακτέους τους σε ένα ποσοστό που ξεκινάει από 100% (μηδενισμός εισακτέων) και κάτω…
Το πλήγμα αυτό βίωσαν και τα τμήματα του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, με το τμήμα της Γεωπονονικής (που αφορά την Άρτα) να έχει μείωση εισακτέων της τάξης του 90%, ένα ποσοστό που κάνει μη βιώσιμη την λειτουργία της Σχολής.
Δεν είναι όμως και λίγοι εκείνοι που υποστηρίζουν το πρόγραμμα του ΕΒΕ, για λόγους ή απόλυτου ορθολογισμού ή εξυπηρετώντας άλλου είδους συμφέροντα πίσω από τις εκπεφρασμένες απόψεις τους. Όμως πρέπει να σημειώσουμε το εξής: ο ορθολογισμός δεν είναι πάντοτε το σωστό εργαλείο άσκησης πολιτικής, ούτε βέβαια και αποδίδει πάντοτε. Μάλιστα ακόμη και στην διοίκηση των επιχειρήσεων, κάποτε ο σκοπό της λειτουργίας της επιχείρησης ήταν το απόλυτο κέρδος, σήμερα προέχει η ισότιμη εξυπηρέτηση των συμφερόντων των εμπλεκομένων μερών, γιατί χωρίς αυτά το σύστημα καταρρέει.
Στην περίπτωση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ποιά είναι τα εμπλεκόμενα- ενδιαφερόμενα μέρη: Τα Πανεπιστήμια, το Υπουργείο Παιδείας, οι υποψήφιοι, οι Γονείς, οι καθηγητές… Πέραν όμως από αυτούς υπάρχει και ένας διευρυμένος κύκλος συμφερόντων, που δεν μπορούν να αγνοηθούν… Η οικονομία που έχει στηθεί γύρω από την εξυπηρέτηση των σπουδαστών και του κύκλου σπουδών τους. Ενοικιαζόμενα σπίτια, εστιατόρια, εμπορικά καταστήματα, κέντρα ψυχαγωγίας, μέσα μεταφοράς, φροντιστήρια και άλλα κέντρα παράλληλης εκπαίδευσης, και όλους τους προμηθευτές των ανωτέρω…
Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, ίσως εξυπηρέτησε μόνο έναν από τους ενδιαφερόμενους φορείς… Ίσως τον εγωισμό του Υπουργείου Δικαιοσύνης. Όμως φάνηκε ότι λειτούργησε σε βάρος όλων των υπολοίπων, οι οποίοι θα αντιμετωπίσουν προβλήματα ουσιαστικής και πραγματικής βιωσιμότητας καθώς πολλοί απο αυτούς είχαν επενδύσει στην σταθερότητα της λειτουργίας του κράτους.
Αυτό μπορεί να σημαίνει πολλά και πάνω απ’όλα την ευκολία που κάποιοι αντιμετωπίζουν αληθινές ανθρώπινες ιστορίες, πίσω από κάθε απόφαση. Γιατί δεν είναι μόνο οι γονείς και τα παιδιά που στεναχωρήθηκαν από τον αποκλεισμό τους, ούτε και οι εκπρόσωποι των σχολών που αποψιλώθηκαν, αλλά και δεκάδες τοπικές κοινωνίες και οικονομίες, που αισθάνθηκαν ότι βρέθηκαν στο περιθώριο των επιλογών της κεντρικής πολιτικής σκηνής.Τα ενδιαφερόμενα μέρη στην περίπτωση εφαρμογής της ΕΒΕ

Διαβάστε επίσης

spot_img

Τελευταία Νέα