Σε μια επίσκεψή μου σε ένα κατάστημα courier στην Άρτα, ο ιδιοκτήτης μου είπε ότι είχε λάβει περίπου 400 πακέτα από εταιρίες και καταστήματα εκτός Άρτας και έπρεπε να τα διανείμει σε αυτούς που τα είχαν παραγγείλει. Η μεγάλη πλειοψηφία από αυτούς χρησιμοποιούσαν τα ηλεκτρονικά καταστήματα ή αλλιώς e-shop προκειμένου να κάνουν τις αγορές τους.
400 πακέτα, που αφορούσαν σχεδόν όλα, είδη κατανάλωσης που υπάρχουν και εδώ στην αγορά της Άρτας, αλλά επέλεξαν να τα αγοράσουν με την χρήση του διαδικτύου, επιλέγοντας ένα άχρωμο, άοσμο και άγνωστο κατάστημα, την μόνη εικόνα του οποίου είχαν, ήταν μέσα από μια σελίδα στο διαδίκτυο.
Εν πρώτοις δεν μας φαίνεται κάτι το ιδιαίτερα διαφορετικό, καθώς με τον ένα ή τον άλλον τρόπο, αυτός ο τρόπος του ηλεκτρονικού εμπορίου, έχει μπει για τα καλά στην καθημερινότητά μας. Όμως αν σκεφτεί κανείς ότι η Άρτα έχει τουλάχιστον 4 επιχειρήσεις courrier μπορεί να αντιληφθεί ότι το μέγεθος των προϊόντων, που αγοράζονται σχεδόν καθημερινά από αρτινούς, από την ηλεκτρονική αγορά, ξεπερνάει τα 1500 προϊόντα…
Η απώλεια αυτή για τον εμπορικό κόσμο της Άρτας είναι τεράστια και είμαι βέβαιος ότι δεν έχει υπάρξει κάποια σχετική αποτύπωση σε μετρήσιμο αποτέλεσμα από τον Εμπορικό Σύλλογο της Άρτας ή το Επιμελητήριο. Και βέβαια αυτό μπορεί και έχει επιπτώσεις στην ευρύτερη τοπική οικονομία, καθώς το παραγώμενο χρήμα, κυριολεκτικά δεν κυκλοφορεί στην περιοχή μας, με αποτέλεσμα να πνίγεται το εμπόριο.
Αυτές τις σκέψεις έκανα συμμετέχοντας στο Δημοτικό Συμβούλιο, με το έκτακτο θέμα του OPEN MALL και με την σκέψη, ότι το επόμενο μεγάλο σχέδιο για τον εμπορικό κόσμο, θα πρέπει να είναι ο σχεδιασμός για να αποτραπεί αυτή η αιμορραγία που έχει δημιουργήσει το ηλεκτρονικό εμπόριο στην αγορά της περιοχής μας.
Ίσως θα έπρεπε ως αντίμετρο, να δημιουργήσουμε και εμείς ένα ψηφιακό open mall, όπου θα προωθήσουν τα e-shop τους τα τοπικά μας εμπορικά καταστήματα και να δώσουν την δυνατότητα να ανταποκριθούν στο μεγάλο αυτό πρόβλημα.
*Ο Απόστολος Πλατσούκας είναι Αντιπρόεδρος του Δημ. Συμβουλίου Άρτας