14.8 C
Arta
29 Απριλίου 2024

Δράσεις από το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων & Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Ν. Άρτας

Διαβάστε επίσης

Το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων & Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Ν. Άρτας υλοποίησε μια σειρά δράσεων  το τελευταίο τρίμηνο: 

Α) Παρεμβάσεις Πρόληψης στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Άρτας»

Στο πλαίσιο του προγράμματος με τίτλο: «Σχολική διαρροή/φοίτηση» ολοκληρώθηκε ο κύκλος των παρεμβάσεων πρόληψης στο 1o Δημοτικό Σχολείο Άρτας που αφορούσε: 

1.  Εκπαίδευση & στήριξη των εκπαιδευτικών στην εφαρμογή υλικού στους μαθητές της Γ΄& Δ΄ τάξης για την «Σχολική συνέπεια».

2. Παρέμβαση στους μαθητές τεσσάρων (4) τμημάτων Γ΄ & Δ΄ τάξης με τίτλο: «Το δέντρο της συνεργασίας» με στόχο τη δημιουργία κλίματος συνεργασίας & τη θέσπιση κανόνων για την καλύτερη λειτουργία της ομάδας – τάξης.

3. Παρέμβαση στους γονείς των μαθητών της Γ΄ & Δ΄ τάξης του σχολείου με τίτλο: «Η σημασία των ορίων στο μεγάλωμα των παιδιών» με στόχο την ενημέρωση για τη χρησιμότητα των ορίων στη συμπεριφορά των παιδιών.

Ευχαριστούμε πολύ για την συνεργασία στην υλοποίηση του Προγράμματος, την Διευθύντρια της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Άρτας κα Βασιλείου Κλεοπάτρα, τον Διευθυντή του Δημοτικού Σχολείου κο Μαλαμή Ηλία & τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών, καθώς επίσης τους μαθητές και τους γονείς τους για την συμμετοχή τους! 

Υπεύθυνη του προγράμματος: κ. Μπακέλα Μαρία/ Κοινωνική Λειτουργός.

Β)«Παρέμβαση Πρόληψης στο 9ο Δημοτικό Σχολείο Άρτας»

Μετά από αίτημα της εκπαιδευτικού κας Τασούλα Φωτεινής προς το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων & Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Ν. Άρτας και σε συνέχεια της προηγούμενης συνεργασίας μας, συναντηθήκαμε στο 9ο Δημοτικό Σχολείο με τους μαθητές της Β΄ τάξης στο «Περιβόλι των συναισθημάτων» σε τρείς (3) τετράωρες συναντήσεις.

Σε αυτές τις ώρες περάσαμε ευχάριστα τον χρόνο μας και παίξαμε, ταξιδέψαμε με τη φαντασία μας, δημιουργήσαμε, ζωγραφίσαμε μπλούζες, καδράκια, διαβάσαμε & φτιάξαμε τα δικά μας παραμύθια, γελάσαμε, μιλήσαμε, συγκινηθήκαμε …  ζήσαμε με τα συναισθήματά μας!!!

Στόχος των συναντήσεων ήταν οι μαθητές να αναγνωρίζουν, να εκφράζουν τα συναισθήματά τους και να βρουν τρόπους να τα αντιμετωπίσουν δημιουργικά.

Ευχαριστούμε πολύ την Διευθύντρια κα Λισγάρα Φωτεινή και την εκπαιδευτικό της Β΄ τάξης για την έκθεση που ακολούθησε με τα έργα των παιδιών, για την υλοποίηση παρεμβάσεων πρόληψης στο σχολείο τους και γενικά για την μεταξύ μας συνεργασία, καθώς και τους μαθητές, που με αγάπη, αποδοχή, χαρά, ενδιαφέρον, συμμετοχή … «αγκαλιάσανε» το πρόγραμμα!!

Υπεύθυνη του προγράμματος: κ. Μπακέλα Μαρία/ Κοινωνική Λειτουργός.

Γ)«Παρέμβαση Πρόληψης στο Δημοτικό Σχολείο Κωστακιών»

Στο πλαίσιο της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, κατόπιν σχετικού αιτήματος υλοποιήθηκε συνάντηση με τους μαθητές της Γ΄ τάξης στο Δημοτικό Σχολείο Κωστακιών με θέμα: «Ταξίδι με την παρέα μας».

Στόχοι: 

  • Να θέσουν βασικούς κανόνες μέσα στην τάξη
  • Να βρουν τρόπους με τους οποίους θα μπορέσουν να δημιουργήσουν ένα περιβάλλον που ενδιαφέρεται, ένα περιβάλλον εμπιστοσύνης

Ευχαριστούμε πολύ για την συνεργασία στην υλοποίηση του Προγράμματος, τον Διευθυντή του Δημοτικού Σχολείου κο Έξαρχο Κωνσταντίνο, την εκπαιδευτικό κ. Κολάρα Αντιγόνη  & τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών, καθώς επίσης και τους μαθητές για το ενδιαφέρον & την συμμετοχή τους!

Υπεύθυνη του προγράμματος: κ. Μπακέλα Μαρία/ Κοινωνική Λειτουργός.

Δ)«Παρεμβάσεις Πρόληψης στην Στ΄ τάξη»

Ολοκληρώθηκε η συνολική παρέμβαση πρόληψης με τίτλο: «Μπροστά στο Γυμνάσιο» που αφορούσε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς μετά από αίτημα της Δ/ντριας της Α΄/θμιας Εκπαίδευσης Ν. Άρτας κας Βασιλείου Κλεοπάτρας. Αναλυτικότερα:

1. Στους εκπαιδευτικούς της Στ΄ τάξης επτά (7) Δημοτικών Σχολείων έγινε ευαισθητοποίηση/ εκπαίδευση & ακολούθησαν εποπτικές συναντήσεις στην εφαρμογή του υλικού πρόληψης «Μπροστά στο Γυμνάσιο».

 Στόχος:  Η στήριξή τους στην εφαρμογή του υλικού

2. Στους μαθητές εφαρμογή του εν λόγω εκπαιδευτικού υλικού από τους δασκάλους τους.

Στόχοι: 

  • Να εκφραστούν τα αντιφατικά συναισθήματα των μαθητών, που αναδύονται από την αλλαγή και το μεγάλωμα.
  • Να καταλάβουν ότι η προοπτική να μεγαλώσουν είναι ένα νέο στάδιο ζωής, που μπορεί να προσφέρει και ενθουσιασμό και θετικά στοιχεία.
  • Να προετοιμαστούν για την αλλαγή αυτή, διερευνώντας -πέρα από τους φόβους & τους κινδύνους-  τα πλεονεκτήματα και τα εφόδια που διαθέτουν για να την αντιμετωπίσουν.

 3. Στους μαθητές των Δημοτικών Σχολείων Ανέζας, Γραμμενίτσας, Ελεούσας, Καμπής υλοποιήθηκε το πρόγραμμα με τίτλο: «Επιρροές & αποφάσεις μπροστά στο Γυμνάσιο» από τα στελέχη του Κέντρου Πρόληψης.

4. Στους γονείς των μαθητών της Στ΄ τάξης των Δημοτικών Σχολείων του Νομού πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή συνάντηση με θέμα: «Το παιδί μου Μπροστά στο Γυμνάσιο».

Στόχοι: 

  • Να αναβιώσουν δικούς τους μικρούς και μεγάλους αποχαιρετισμούς και να έρθουν σε επαφή με τα συναισθήματά που αναδύθηκαν.
  • Να  κατανοήσουν τις αλλαγές που πρόκειται να συναντήσουν τα παιδιά, αλλάζοντας εκπαιδευτική βαθμίδα.
  • Να  αναγνωρίσουν πέρα από τους φόβους και τους κινδύνους, τα πλεονεκτήματα και τα εφόδια που διαθέτουν για να τα αντιμετωπίσουν.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε την Δ/ντρια της Α΄/θμιας Εκπαίδευσης, τους Διευθυντές, τους Εκπαιδευτικούς & τους Γονείς των μαθητών για την στήριξη τους στην υλοποίηση του προγράμματος.

Επίσης στους ίδιους τους μαθητές τόσο για την ενεργή συμμετοχή τους, όσο και το ενδιαφέρον που έδειξαν στην συνάντηση. 

Υπεύθυνες του προγράμματος ήταν τα Στελέχη Πρόληψης: κ. Μπακέλα Μαρία & κ. Φλώρου Σπυριδούλα/ Κοινωνικοί Λειτουργοί.

Ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ

ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΟΣ

Διαβάστε επίσης

spot_img

Τελευταία Νέα