14.6 C
Arta
24 Απριλίου 2024

Η νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε με «καινοτομίες» και προβλήματα.

Διαβάστε επίσης

Γράφει ο  Βασίλης Ιωάννου                                                      

Με σημαντικές αλλαγές και πολλές προσδοκίες ξεκινά η νέα σχολική χρονιά 2022-2023 και όλοι οι φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας εύχονται η φετινή λειτουργία των σχολείων να είναι συνεχής και  απρόσκοπτη και να μη θυμίζει σε τίποτε τα όσα  αρνητικά συνέβησαν τις προηγούμενες σχολικές χρονιές στην εκπαιδευτική διαδικασία, εξαιτίας της υγειονομικής κρίσης.
Μέντορες, για τους νεοδιοριζόμενους εκπαιδευτικούς, ενδοσχολικοί συντονιστές, εκπαιδευτικοί όμιλοι για τους μαθητές, επέκταση της λειτουργίας των ολοήμερων σχολείων έως τις 5.30 το απόγευμα, ψηφιακές τάξεις με διαδραστικά εργαλεία και σετ ρομποτικής, είναι μερικές από τις καινοτομίες και τις αλλαγές που εξήγγειλε η Υπουργός Παιδείας κ. Κεραμέως. 

Σ’ αυτά να προσθέσουμε τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση, τα Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο, τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων (οδική ασφάλεια, ρομποτική αλλαγή, κλιματική αλλαγή, σεξουαλική αγωγή, επιχειρηματικότητα, εθελοντισμός κ.ά.), που επεκτάθηκαν πλέον σε όλη τη χώρα. 

Βασικές επίσης αλλαγές που θα συναντήσουν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί στη φετινή σχολική χρονιά είναι η επέκταση της τράπεζας θεμάτων, η εισαγωγή των εξετάσεων διαγνωστικού χαρακτήρα σε όλα τα σχολεία καθώς και η αξιολόγηση των 14.000 σχολικών δομών και των 160.000 περίπου εκπαιδευτικών.

Όλα τα παραπάνω βέβαια απομένει να δούμε να εφαρμοστούν στην πράξη και να μη μείνουν απλές εξαγγελίες και το σημαντικότερο είναι  κατά πόσο αυτές οι αλλαγές θα αναβαθμίσουν την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, που είναι και το τελικό ζητούμενο.

Από μόνες τους οι υπουργικές εξαγγελίες και η διαφήμιση των δήθεν “καινοτομιών” δεν αρκούν για να υλοποιηθούν στην πράξη, αν δεν εκπληρωθούν 2 σημαντικές προϋποθέσεις, τις οποίες δεν γνωρίζω κατά πόσο οι αρμόδιοι του Υπουργείου Παιδείας έχουν λάβει σοβαρά υπ’ όψιν τους.

1η .Για να εφαρμοστούν και να δοκιμαστούν τα νέα μέτρα πρέπει να έχουμε ΑΝΟΙΧΤΑ & ΑΣΦΑΛΗ ΣΧΟΛΕΙΑ.

Σχολεία που δε θα κλείνουν κάθε λίγο και λιγάκι, όπως τις 2 προηγούμενες σχολικές χρονιές

Σ’ αυτόν τον τομέα το Υπουργείο Παιδείας και φέτος εμφανίζεται ανέτοιμο και δείχνει να μην έχει συνειδητοποιήσει το μέγεθος του προβλήματος.

Με δεδομένη την απουσία ουσιαστικής επιδημιολογικής επιτήρησης και επαρκών υγειονομικών πρωτοκόλλων και μέτρων.

 Με σχολικές μονάδες που συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν σοβαρά και χρόνια προβλήματα (πολυμελή τμήματα, έλλειψη επαρκούς και μόνιμου προσωπικού καθαριότητας, ελλείψεις στα μέσα ατομικής προστασίας και τα υλικά καθαρισμού, μειωμένες  δαπάνες για θέρμανση  κ.α).

Και με τα χιλιάδες κενά που συνεχίζουν να υπάρχουν, παρά τους μαζικούς διορισμούς και τις προσλήψεις αναπληρωτών, είναι απολύτως βέβαιο ότι θα προκύψουν προβλήματα στην «κανονικότητα» της εκπαιδευτικής λειτουργίας..

2η .Η ιστορία μας έχει διδάξει ότι για να υλοποιηθούν αλλαγές και μεταρρυθμίσεις στον ευαίσθητο χώρο της εκπαίδευσης, απαιτείται να υπάρξει στοιχειώδης συναίνεση από όλους τους φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Συναίνεση η οποία επιτυγχάνεται μέσα από έναν ισότιμο και ειλικρινή διάλογο, πρωτίστως μεταξύ της πολιτικής ηγεσίας και των ομοσπονδιών των εκπαιδευτικών, αλλά και των γονέων και των μαθητών.

Κάτι τέτοιο όμως, όπως καταγγέλλουν ΟΛΜΕ και ΔΟΕ,  δεν έχει προϋπάρξει, καταλογίζοντας ευθύνες στο Υπουργείο Παιδείας κι προσωπικά στην κ. Κεραμέως..

Παρά όμως τα όποια προβλήματα ευχόμαστε μια καλή, ασφαλή και δημιουργική σχολική χρονιά.

 Στους μαθητές και στις μαθήτριες ΚΑΛΗ ΠΡΟΟΔΟ και κάθε επιτυχία στους στόχους τους..

 Στους εκπαιδευτικούς και στους γονείς, αντοχή και δύναμη για να ανταποκριθούν στο ιδιαίτερα σημαντικό έργο τους.

Διαβάστε επίσης

spot_img

Τελευταία Νέα