15.4 C
Arta
21 Νοεμβρίου 2024

ΟΜΙΛΙΑ ΧΡΗΣΤΟΥ ΓΚΟΚΑ ΣΤΟ Σ/Ν ΥΠ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Διαβάστε επίσης

Ο Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ- Κίνημα Αλλαγής Άρτας, κ. Χρήστος Γκόκας, στην Ομιλία του στην Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη συζήτηση του Υπουργείου Οικονομικών σχετικά με την Εταιρική Διακυβέρνηση των Α.Ε. του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ε.Ε.ΣΥ.Π. Α.Ε., δηλαδή του Υπερταμείου, και άλλες διατάξεις, ξεκινώντας την ομιλία του καταδίκασε από την πλευρά του την απρόκλητη επίθεση του κ. Ερντογάν κατά της Ελλάδος με την απαράδεκτη ομιλία του στον ΟΗΕ και τα ψευδέστατα στοιχεία που χρησιμοποίησε και τόνισε ότι η χώρα μας απαντά με θάρρος και εθνική ενότητα.

Συνεχίζοντας τόνισε ότι και αυτό το Νομοσχέδιο επιβεβαιώνει την προσφιλή τακτική της κακής νομοθέτησης της Κυβέρνησης. 

Ειδικότερα, ως Υπεύθυνος του Τομέα Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής, αναφέρθηκε στις διατάξεις που αφορούν σε ζητήματα της αρμοδιότητάς του. Ιδιαίτερα αναφέρθηκε, στην άρνηση της Κυβέρνησης να εφαρμόσει τις γνωστές αποφάσεις 190 και 191 του 2022, του ΣτΕ, για την άμεση επιστροφή των μετοχών της ΕΥΔΑΠ και της ΕΥΑΘ, από το Υπερταμείο, δηλαδή από την Ε.Ε.ΣΥ.Π. στο Ελληνικό Δημόσιο, γεγονός που όπως τόνισε, αποδεικνύει την υποκριτική στάση της Ν.Δ., που ως αξιωματική Αντιπολίτευση καταψήφισε τη σύσταση του Υπερταμείου, όπως και το ΠΑΣΟΚ, όταν ο ΣΥΡΙΖΑ ψήφιζε τη σύστασή του, ενώ ως Κυβέρνηση, όχι μόνο διατήρησε άθικτο το Υπερταμείο, αλλά ενίσχυσε και ενισχύει το ρόλο του. 

Με αφορμή τις διατάξεις για την αξιολόγηση της φερεγγυότητας και πιστοληπτικής ικανότητας έναντι του Δημοσίου, ιδιαίτερα για τα φυσικά πρόσωπα, επεσήμανε τα θέματα προστασίας προσωπικών δεδομένων και ανέφερε επίσης ότι η Κυβέρνηση αγνοεί τις πραγματικές ανάγκες και την κατάσταση της ελληνικής κοινωνίας, νοικοκυριών και επιχειρήσεων.

Επιπρόσθετα, τόνισε ότι με τα προβλεπόμενα για τις προσλήψεις προσωπικού, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης ή επιχειρησιακής Σ.Σ.Ε., και με πρόβλεψη μάλιστα συνέντευξης, με διαδικασίες που χαλαρώνουν και πρακτικά παρακάμπτουν τον  έλεγχο από τον ΑΣΕΠ, προκύπτουν ζητήματα, όπως: Ο κίνδυνος να δημιουργηθεί μια νέα γενιά εργαζομένων με χαμηλότερα εργασιακά δικαιώματα, και εργαζομένους δύο ταχυτήτων. Η μείωση του παλιού προσωπικού και η διατήρηση του νέου, που οδηγεί στην κατάργηση των Σ.Σ.Ε.. 

Συνεχίζοντας υπογράμμισε ότι προβλέπεται ενιαίο μισθολόγιο για τους εργαζόμενους, αλλά ελεύθερη πολιτική και επιλογή αμοιβών για Γενικούς Διευθυντές και Διευθυντές, αμοιβές που διευρύνονται και αναρωτήθηκε  για το εργασιακό αξιοκρατικό καθεστώς. 

Όπως και στον Τομέα των Υποδομών, όπου ρυθμίζονται ζητήματα προμηθειών των δημοσίων συμβάσεων,  κατά παρέκκλιση του Νόμου 4412/2016., χωρίς διασφάλιση διαφάνειας και με κίνδυνο για την υλοποίηση σημαντικών έργων υποδομών και τόνισε ότι ο Υπουργός αποφασίζει ο ίδιος την εκποίηση δημόσιας περιουσίας, και το πάρτυ των κατά βούληση αναθέσεων θα συνεχιστεί.

Επί πλέον για τις διατάξεις που αφορούν στο προσωπικό και στα στελέχη του ΟΑΣΑ Α.Ε. και των θυγατρικών του, ΣΤΑΣΥ Α.Ε. και ΟΣΥ Α.Ε.. επεσήμανε ότι στην ουσία απελευθερώνονται πλήρως οι προσλήψεις, όλα ορίζονται από όργανα της Εταιρείας και η πρόβλεψη των 20 ημερών για να διαπιστωθούν παρατυπίες από τον ΑΣΕΠ, είναι ελάχιστες.

Με την εφαρμογή δε αυτών των διατάξεων μέχρι τέλους του 2025, τίθεται το ερώτημα εάν αυτό είναι το βήμα για την ιδιωτικοποίηση των δημόσιων Αστικών Συγκοινωνιών.

Αναφέρθηκε επίσης, στην πρόβλεψη για την επέκταση κατά 1 χρόνο, των συμβάσεων ανάθεσης έργου αστικών συγκοινωνιών από τον ΟΑΣΑ και τον ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ (Αθήνας και Θεσσαλονίκης), και μάλιστα πρόσθετου έργου κατά 25%, σε γραμμές, δρομολόγια και χιλιόμετρα, απευθείας και χωρίς κανένα διαγωνισμό. Μια διαδικασία που ξεκίνησε από τον ΣΥΡΙΖΑ με την ανάθεση δρομολογίων στα ΚΤΕΛ και συνεχίστηκε με τη Ν.Δ..

Σημείωσε, ότι η διάταξη αυτή επανανομοθετείται, αφού δεν πέρασε η προηγούμενη απόφαση από το Ελεγκτικό Συνέδριο και αποτελεί μια διαδικασία έμμεσης ιδιωτικοποίησης του έργου των αστικών συγκοινωνιών, που προωθήθηκε με αφορμή την πανδημία και επεκτείνεται χωρίς όμως διαγωνισμούς.

Και χαρακτηριστικά ανέφερε: “…Η εξέλιξη αυτή, αποτελεί φιάσκο για την Κυβέρνηση που: Αφού πρώτα υποστήριξε ότι ο κορωνοϊός δεν κολλάει από το συνωστισμό στα ΜΜΜ, ανέθεσε ύστερα έργο στα ΚΤΕΛ με τη γνωστή διαδικασία. Δεν προχώρησε σε επαρκή μίσθωση λεωφορείων από τον ΟΑΣΑ, παρά τον προβληματικό διαγωνισμό των 300 λεωφορείων. Πάμε στον 4ο χρόνο και ακόμα δεν προχώρησε η αγορά νέων λεωφορείων, Δεν δίνονται χρήματα για ανταλλακτικά, ώστε να μπουν σε κυκλοφορία τα λεωφορεία του Οργανισμού που είναι αραγμένα στα Μηχανοστάσια. Ζητήματα για τα οποία είναι υπεύθυνη η Κυβέρνηση.…”

Κλείνοντας, σημείωσε ότι το ΠΑΣΟΚ- Κίνημα Αλλαγής καταψηφίζει το Νομοσχέδιο επί της αρχής,  ψηφίζοντας ωστόσο διατάξεις θετικές, όπως και τα οικονομικά μέτρα της Τροπολογίας που κατατέθηκε, αφού το ΠΑΣΟΚ δεν λέει όχι σε ό,τι ανακουφίζει τους πολίτες, και άσκησε κριτική για το σύνολο των μέτρων, όπως εξαγγέλθηκαν και για αυτά που δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες συγκεκριμένων κοινωνικών ομάδων, όπως τα μέτρα για  τους αγρότες συνταξιούχους με τις πενιχρές συντάξεις των 330-360 ευρώ, αλλά και για τον πρωτογενή τομέα που είναι για μια ακόμα φορά ριγμένος, αφού παίρνει μόλις 150 εκατ. από τα 5,5 δισ. που εξαγγέλθηκαν, ποσό που δεν καλύπτει με τίποτα τους αγρότες και τους κτηνοτρόφους.

Διαβάστε επίσης

spot_img

Τελευταία Νέα