15.4 C
Arta
25 Νοεμβρίου 2024

Μιχάλης Κατραχούρας: ΕΙΣΟΔΟΣ ΦΙΛΙΠΠΙΑΔΑΣ ΔΙΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΚΑΜΨΗΣ  -απογοήτευση μετά τον ενθουσιασμό…

Διαβάστε επίσης

Άρθρο του Μιχάλη Κατραχούρα*

   Φιλιππιάδα  18/11/22

 Με δηλώσεις τους τις τελευταίες ημέρες η Περιφέρεια Ηπείρου και ο Δήμος Ζηρού ανακοίνωσαν ότι ολοκληρώθηκαν οι προκαταρκτικές  διαδικασίες και επίκειται η  δημοπράτηση έργου με τον δυσνόητο και Πυθιακό τίτλο «Βελτίωση αποκατάστασης οδού Παράκαμψης Φιλιππιάδας με αφετηρία τον κόμβο της Καμπής». Σύντομα όμως διαπίστωσαν την πλάνη τους όχι μόνο οι κάτοικοι της περιοχής, αλλά και όσοι δεινοπαθούν περνώντας μέσα από τη Φιλιππιάδα κατευθυνόμενοι από την Ιόνια Οδό προς τα Παράλια  και το Άκτιο. Τον αρχικό ενθουσιασμό διαδέχτηκε η απογοήτευση. Δεν πρόκειται για Παράκαμψη αλλά για την υπάρχουσα είσοδο της Φιλιππιάδας από την Γέφυρα Καμπής στο Λούρο ποταμό μέχρι το κέντρο της πόλης. Αποτελεί τμήμα της Επαρχιακής Οδού Φιλιππιάδα- Πέντε Πηγάδια και ανήκει στο Πρωτεύον Επαρχιακό οδικό δίκτυο, γι αυτό το έργο θα κατασκευάσει η Περιφέρεια Ηπείρου .  

Παράκαμψη  Φιλιππιάδας  είναι η σύνδεση της Ιόνιας Οδού με τη Γέφυρα Καλογήρου   «…π΄όλο την περιμένουμε κι΄ όλο κινάει για νά ρθει  κι΄όλο…». 

Τίς επιφυλάξεις για τη χρησιμότητα καθώς και τις προτάσεις μου για το έργο αυτό που θα κατασκευαστεί με εξάμετρο (6μ.) οδόστρωμα, με πεζοδρόμια- ποδηλατόδρομο 1,5μ. εκατέρωθεν και με κόψιμο υπεραιωνόβιων πλατάνων διατύπωσα με επιστολή την 18-9-2019 και επιμένω σε αυτές .

 Η είσοδος Φιλιππιάδας δεν είναι κάτι το στατικό και σχέδιο επί χάρτου. Παρουσιάζει ιδιαιτερότητες, αποτελεί τμήμα του αστικού- οικιστικού χώρου και απαιτεί προσεγμένη κυκλοφοριακή μελέτη που πρέπει να λάβει υπόψη πολλές παραμέτρους, όπως:

 Α).Πυκνή κυκλοφορία οχημάτων  από και προς το κέντρο της πόλης με μεγάλη επιβάρυνση στον αστικό ιστό.

 Β) Συχνές διασταυρώσεις ακόμη και μεγάλων τροχοφόρων.

 Γ) Ολιγόλεπτες σταθμεύσεις- στάσεις επάνω στο οδόστρωμα για την εξυπηρέτηση των κατοίκων.

 Δ) Προσβάσεις και σύνδεση  με τις παρόδιες επιχειρήσεις, τις  κατοικίες  και τον περιβάλλοντα χώρο.

 Τα ανωτέρω είναι αδύνατον να λειτουργήσουν σωστά με 6άμετρο οδόστρωμα.

 Να υπενθυμίσω, ότι οι δρόμοι μέσα στη Φιλιππιάδα έχουν πλάτος 6μ.(+1μ πεζοδρόμιο εκατέρωθεν) και είναι ΜΟΝΗΣ κατεύθυνσης και μικρής κυκλοφορίας..

 Ο Κόμβος που προβλέπεται επάνω στην Είσοδο θα αποκτήσει χρησιμότητα, εάν οι Αγροτικοί δρόμοι προς  Π. Φιλιππιάδα  και Ελευθεροχώρι στους οποίους απολήγει, διαμορφωθούν και αποτελέσουν την Παράκαμψητου Κέντρου της Φιλιππιάδας (Περιφερειακός Δακτύλιος). Υπάρχουν ακόμη προγράμματα για τη χρηματοδότηση της μελέτης  του «Περιφερειακού », που εάν συνδυαστεί με την επέκταση του Σχεδίου Πόλης και την επικάλυψη και διαμόρφωσή του  Μυλαύλακα  (Νερόμυλος Π. Φιλιππιάδας- Αγία Κυριακή) σε χώρο αναψυχής και περιπάτου  (Φωτισμός, παγκάκια κ.α. ), θα δώσουν  άλλη προοπτική στην πόλη.

 Σημείωση: ΚΟΜΒΟΣ και μάλιστα άμεσης προτεραιότητας απαιτείται στη διασταύρωση της οδού Τζαβέλλα με την Εθνική Οδό( Μπιζανίου).                                  

 Μιχάλης  Κατραχούρας              

 π.Δήμαρχος Φιλιππιάδας

π.Πρόεδρος ΤΕΔΚ Ν. Πρέβεζας

Διαβάστε επίσης

spot_img

Τελευταία Νέα