22.6 C
Arta
12 Οκτωβρίου 2024

Διπλή παράλληλη γέφυρα στον Άραχθο

Διαβάστε επίσης

Στην κατασκευή μιας ακόμη γέφυρας (δεύτερης παράλληλης γεφύρωσης) στο ύψος της νέας γέφυρας της Άρτας προσανατολίζεται η Περιφέρεια Ηπείρου, προκειμένου να αντιμετωπίσει το πρόβλημα της στατικής επάρκειας του φέροντος οργανισμού της τσιμεντένιας οδικής γέφυρας που από την δεκαετία του 1960 εξυπηρετεί την κυκλοφορία της Εθνικής οδού, στην Άρτα. Με τον τρόπο αυτόν κλείνει μια παραφιλολογία που ανέφερε την αντικατάσταση της παλιάς γέφυρας με καινούργια και την κυκλοφορία με παράλληλη γέφυρα τύπου Μπέϊλλις.
Η νέα γέφυρα θα κατασκευαστεί προς την πλευρά του ιστορικού γεφυριού της Άρτας και με την διαμόρφωση των οδικών συνδέσεων θα είναι μονής κατεύθυνσης, έτσι ώστε και οι δυο γέφυρες να εξυπηρετούν η κάθε μία ένα από τα ρεύματα κυκλοφορίας, προκειμένου να μην επιβαρύνονται από το βάρος των διερχομένων οχημάτων.
Να σημειωθεί ότι μέχρι πρόσφατα το όριο βάρους των διερχομένων οχημάτων ανερχόταν στους 30 τόνους, αλλά έπειτα από τις διαπιστώσεις περί της στατικής αντοχής της υφιστάμενης γέφυρας, λόγω της παλαιότητάς της, η Περιφέρεια, στην ευθύνη της οποίας υπάγεται το τμήμα αυτό της εθνικής οδού, μείωσε το επιτρεπόμενο όριο στους 20 τόνους.
Παρόλα αυτά υπάρχει ανάγκη επιμελούς αστυνόμευσης, καθώς πολλές φορές την συγκεκριμένη γέφυρα διέρχονται οχήματα υπερδιπλάσιου βάρους, με αποτέλεσμα να υπάρχει κίνδυνος για την ασφάλεια των συγκοινωνιών.


Στα θέματα της επικαιρότητας πάντως, εντύπωση προξένησε μια ανάρτηση του δημάρχου Αρταίων Χρήστου Τσιρογιάννη, ο οποίος αναφέρεται στην δεύτερη αυτή γεφύρωση του Αράχθου και επισημαίνει ότι είχε με τις υπηρεσίες επιτόπια συνάντηση με τον πρώην ΥΠΩΔΕ Θεόδωρο Κολιοπάνο, προκειμένου να καταγράψει τις απόψεις του.

Αναφέρει δε χαρακτηριστικά: “Η δεύτερη γεφύρωση του Αράχθου, μια ακόμη δηλαδή γέφυρα για την Άρτα, είναι ένα κομβικό ζήτημα για τις υποδομές, όπου το Υπουργείο πρέπει να προστρέξει. Σήμερα, είχαμε επιτόπια συνάντηση γι’ αυτό το θέμα με έναν καλό γνώστη του αντικειμένου: τον Θόδωρο Κολιοπάνο, πρώην Υφυπουργό ΥΠΕΧΩΔΕ, επί ΠΑΣΟΚ. Άκουσα με πολύ ενδιαφέρον τις προτάσεις του και τις επισημάνσεις του, οι οποίες θα ενσωματωθούν στα πλαίσια της μελέτης που υλοποιεί ο δήμος μας για την περιφερειακή οδο, ώστε όταν κληθούμε από το Υπουργείο για το θέμα, ο Δήμος μας να έχει μια ολοκληρωμένη άποψη και πρόταση. Κύριε Θόδωρε σας ευχαριστούμε, για το ενδιαφέρον σας και τις προτάσεις σας”.

Να υπενθυμίσουμε ότι το 2019 ο Θεόδωρος Κολιοπάνος είχε επισημάνει σε άρθρο του τις απόψεις του για την δεύτερη γεφύρωση (βλ. εδώ) , όπου μεταξύ των άλλων επεσήμανε τα εξής: Η ενδεδειγμένη λύση είναι απλή, σαφώς οικονομικότερη και πολεοδομικά πιο σωστή: Να κατασκευαστεί η νέα γέφυρα δίπλα ακριβώς από την υπάρχουσα προεντεταμένη οδογέφυρα. Η οριζοντιογραφία της περιοχής καταδεικνύει ότι οι οδοί προσπελάσεως είναι ήδη έτοιμες και δεν απαιτείται ούτε ένα τετραγωνικό μέτρο απαλλοτριώσεων και οδοποιίας παρά μόνο ο φορέας της γέφυρας. Ο περιφερειακός δρόμος της Άρτας είναι τετράιχνος και πριν και μετά τη γέφυρα η οποία είναι δίιχνη. Ο δρόμος αυτός που έγινε βέβαια πολύ μετά τη γέφυρα, είναι προφανές ότι έγινε με την προοπτική «διπλασιασμού» κατά πλάτος της γέφυρας, που σήμερα πλέον στραγγαλίζει την κυκλοφορία.
Τέλος δίδεται η δυνατότητα η νέα γέφυρα να διαθέτει πλατειά και ασφαλή πεζοδρομία με διαφανή πετάσματα προς την πλευρά της ιστορικής γέφυρας, για πεζούς και ποδηλάτες και κυρίως για επισκέπτες της ιστορικής γέφυρας. Είναι αυτονόητο ότι η λύση αυτή διευκολύνει και τις απαραίτητες πλέον επισκευές, λειτουργικές και αισθητικές της σημερινής γέφυρας.

Διαβάστε επίσης

spot_img

Τελευταία Νέα