22.1 C
Arta
12 Οκτωβρίου 2024

 Άμεση ανάγκη για αναβάθμιση της ΕΟ Πρέβεζας- Ηγουμενίτσας!!!!

Διαβάστε επίσης

 Γράφει ο Βασίλης Ιωάννου

 Δύο μόλις μήνες αφότου δόθηκε στην κυκλοφορία ο οδικός άξονας «Αμβρακίας- Ακτίου- Πρέβεζας» και ήδη η σπουδαιότητα του έργου έχει γίνει εμφανής στους νομούς που εξυπηρετεί, οι οποίοι επί δεκαετίες πίεζαν για την κατασκευή και την ολοκλήρωσή του.

 Είναι ενδεικτικό ότι όσοι επέλεξαν να επισκεφτούν την περιοχή μας, κυρίως τα 3ημερα της Αποκριάς και της 25ης Μαρτίου, διασχίζοντας τον συγκεκριμένο αυτοκινητόδρομο, μόνο καλά λόγια είχαν να πουν, καθώς διαπίστωσαν στην πράξη το πόσο μειώθηκε ο χρόνος πρόσβασης στην περιοχή.

 Το πιο σημαντικό όμως που διαπιστώθηκε, από μόνιμους κατοίκους και επισκέπτες, είναι το γεγονός ότι η νέα οδική σύνδεση βελτιώνει σημαντικά την οδική ασφάλεια.

 Άλλωστε αυτό ήταν και το πάγιο αίτημα των φορέων της περιοχής, μιας και το παλιό οδικό δίκτυο ευθύνονταν για τις πολλές ανθρώπινες ζωές που χάθηκαν τα τελευταία χρόνια στην άσφαλτο.

 Μεγάλη λοιπόν η ικανοποίηση αλλά δικαιολογημένο και το παράπονο που εκφράζεται από πολλούς:

 Για ποιους λόγους ένα τόσο σημαντικό έργο,  με έντονο αναπτυξιακό και κοινωνικό χαρακτήρα για την ευρύτερη περιοχή, χρειάστηκε τόσα χρόνια για να ολοκληρωθεί;

Όμως, όπως συμβαίνει σε περιπτώσεις που μεγάλα έργα γίνονται αποσπασματικά και χωρίς ευρύτερο σχεδιασμό, πέραν των θετικών επιπτώσεων, αρχίζουν να εμφανίζονται και οι αρνητικές συνέπειες, που αν δεν αντιμετωπιστούν σύντομα το συγκεκριμένο έργο  θα κινδυνέψει «από ευλογία να μετατραπεί σε ..κατάρα».

Το τι εννοώ,  εύκολα μπορεί να το αντιληφτεί ο καθένας, καθώς τα τελευταία χρόνια, τόσο εγώ όσο και πολλοί άλλοι, κρούαμε τον κώδωνα του κινδύνου και επισημαίναμε  ότι με την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου οδικού άξονα θα προκύψει σοβαρό πρόβλημα στην Ε.Ο. Πρέβεζας- Ηγουμενίτσας.

Οι λόγοι είναι πολλοί και δε χρειάζεται να είσαι ειδικός για να προβλέψεις τους κινδύνους που ελλοχεύουν, αφού ο παραλιακός δρόμος που διασχίζει το νομό Πρέβεζας δεν πληροί ούτε καν τους στοιχειώδεις κανόνες ασφαλούς κυκλοφορίας.

  Αν λάβουμε ως δεδομένο ότι κατά την καλοκαιρινή σεζόν το κυκλοφοριακό φορτίο θα αυξηθεί σημαντικά, κάτι που το διαπιστώσαμε ήδη στα δύο τριήμερα του Μαρτίου.

  Αν προσθέσουμε ότι θα επιβαρυνθεί επιπλέον και με βαρέα οχήματα που θα επιλέξουν να κινηθούν προς το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, μέσω του συγκεκριμένου αυτοκινητοδρόμου, για τον πρόσθετο λόγο ότι έχει διόδια μόνο στην υποθαλάσσια ζεύξη.

  Και αν αναλογιστούμε ότι ενώ όλα αυτά τα αναμέναμε, μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει κάποιο συγκεκριμένο Κυβερνητικό ή Περιφερειακό σχέδιο για την αναβάθμιση της Ε.Ο.

Ο καθένας μπορεί να αντιληφθεί, το τι θα επακολουθήσει…

Έστω όμως και τώρα, λειτουργώντας και πάλι «ως επιμηθείς και όχι ως προμηθείς»,

Θα πρέπει να υπάρξει ένας συνολικός σχεδιασμός με τις απαραίτητες μελέτες και να υπάρξει σταδιακά η απαραίτητη αναβάθμιση του συγκεκριμένου οδικού δικτύου..

Η Περιφέρεια να προβεί σε ΑΜΕΣΕΣ παρεμβάσεις!!  

Μέχρι τότε όμως η Περιφέρεια Ηπείρου οφείλει να προχωρήσει σε άμεσα και βραχυπρόθεσμα έργα, που θα διευκολύνουν την κυκλοφορία και θα βελτιώσουν την οδική ασφάλεια.

 Η κατασκευή κυκλικών κόμβων, μερικοί εκ των οποίων είναι στη φάση κατασκευής, κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση, δε μπορούν όμως να θεωρούνται πανάκεια.

Κατά τη γνώμη μου αν στους 2-3 επόμενους μήνες η Περιφέρεια δρομολογήσει συγκεκριμένες παρεμβάσεις μπορούν να βελτιώσουν την υπάρχουσα κατάσταση.

Ενδεικτικά αναφέρω ότι απαιτούνται:

  1. Νέοι ασφαλτοτάπητες.

(Σε πολλά σημεία υπάρχουν «οδικές παγίδες», ιδιαίτερα για τους δικυκλιστές).

  1. Κάθετες και οριζόντιες σημάνσεις, σε όλο το μήκος του οδικού δικτύου.

(Αντικατάσταση κατεστραμμένων πινακίδων, επαρκείς διαγραμμίσεις, πρόσθετη σήμανση σε αγροτικούς και δημοτικούς δρόμους που καταλήγουν στην ΕΟ. κ.α.)

  1. Τακτική συντήρηση των φωτεινών σηματοδοτών, καθώς είναι συχνές οι βλάβες και οι διακοπές λειτουργίας τους.
  2. Εγκατάσταση νέων φωτιστικών σωμάτων και συντήρηση των υπαρχόντων σε διασταυρώσεις και κατοικημένες περιοχές.
  3. Τακτικός καθαρισμός της βλάστησης, που εμποδίζει την επαρκή ορατότητα.
  4. Στηθαία ασφαλείας σε επιλεγμένα επικίνδυνα σημεία του δικτύου κλπ

 Τα παραπάνω μπορεί να αποτελούν αυτονόητη υποχρέωση της Περιφέρειας, όμως μόνο αν  ολοκληρωθούν εγκαίρως μπορεί να βοηθήσουν στο να αποφευχθούν σοβαρά τροχαία ατυχήματα. 

 Παράλληλα είναι απαραίτητη η διαρκής αστυνόμευση του συγκεκριμένου δρόμου από την Τροχαία, προκειμένου να αποφευχθούν φαινόμενα κυκλοφοριακής συμφόρησης.

Τέλος θεωρώ υποχρέωση των πολιτικών παραγόντων και των τοπικών φορέων της περιοχής να πιέζουν, με κάθε πρόσφορο τρόπο την πολιτεία, ώστε το συντομότερο δυνατόν να ανακοινώσει τις προθέσεις της για την αντιμετώπιση του συγκεκριμένου προβλήματος. 

ΥΓ. Θεωρώ σημαντική την πρωτοβουλία της Λαϊκής Συσπείρωσης να φέρει το θέμα προς συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο.

Διαβάστε επίσης

spot_img

Τελευταία Νέα