17.8 C
Arta
3 Μαΐου 2024

Σε ομηρία 150.000 υποψήφιοι οδηγοί λόγω έλλειψης σωστού νομοθετικού πλαισίου

Διαβάστε επίσης

Ο Χρήστος Γκόκας ως Ειδικός Αγορητής της ΚΟ του Κινήματος Αλλαγής στο Νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών

Ο Βουλευτής κ. Χρήστος Γκόκας, στην Ομιλία του, ως Ειδικός Αγορητής της ΚΟ του Κινήματος Αλλαγής, στο Νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με θέμα τη νέα διαδικασία έκδοσης αδειών οδήγησης, τόνισε ότι η Κυβέρνηση δεν εξάντλησε τη δυνατότητα για τη θεσμοθέτηση ενός πιο ολοκληρωμένου και σύγχρονου πλαισίου, με ριζικές αλλαγές ,το οποίο παράλληλα να είναι και εφαρμόσιμο. Παρά τα 2 χρόνια αναμονής, από την παρούσα Κυβέρνηση, μετά τον ανεφάρμοστο Νόμο της προηγούμενης Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, που οδήγησε σε ομηρία 150.000 υποψηφίους οδηγούς.
Για το λόγο αυτό, κατέθεσε μια σειρά Προτάσεων ώστε να υπάρξει ένα Νομοθετικό πλαίσιο, λειτουργικό και εφαρμόσιμο στην πράξη, με τους πολίτες να έχουν σωστή εκπαίδευση και πιστοποίηση ως οδηγοί, μέσα από ένα αξιόπιστο σύστημα με διαφάνεια, και χωρίς ταλαιπωρία για τον πολίτη.
Υπενθύμισε ωστόσο, ότι η Οδική Ασφάλεια αφορά στις υποδομές, κυρίως στο σύνολο των οδικών δικτύων της χώρας όπου συχνά χάνονται ανθρώπινες ζωές σε σοβαρά τροχαία ατυχήματα, στα ίδια τα οχήματα, στον οδηγό του οχήματος, την ικανότητα, τη γνώση και στις παραβάσεις του, αλλά και στη γενικότερη παιδεία, την κυκλοφοριακή αγωγή και την ειδικότερη εκπαίδευση και αξιολόγηση για τη χορήγηση της άδειας οδήγησης.
Σε σχέση με τα επιμέρους ζητήματα του Νομοσχεδίου τόνισε ότι για τη χορήγηση του προσωρινού διπλώματος οδήγησης των νέων με τη συμπλήρωση της ηλικίας των 17 ετών με συνοδηγό, που μπορεί να θεσμοθετηθεί, είναι σημαντικό να ενταχθούν στο εκπαιδευτικό μας σύστημα πέραν της θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης και εξέτασης, και μαθήματα κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία και μάλιστα εξεταζόμενα.
Επίσης πρότεινε την καθιέρωση του δόκιμου οδηγού για 2 χρόνια. Για τον συνοδηγό σημείωσε ότι θα πρέπει να διασφαλισθεί η οδήγηση με ασφάλεια, ιδιαίτερα για επαναλαμβανόμενες και επικίνδυνες παραβάσεις του Κ.Ο.Κ. από το συνοδηγό, και με προβλέψεις, για παραβάσεις, που στον Κ.Ο.Κ. αναφέρονται για τον οδηγό, να αφορούν και στον συνοδηγό.
Αναφερόμενος στις Προτάσεις που κατέθεσε ως Ειδικός Αγορητής της ΚΟ του Κινήματος Αλλαγής, επανέλαβε ότι απαιτούνται: η επικαιροποίηση της θεωρητικής ύλης και ο εμπλουτισμός της, αλλά και τη δυνατότητα, ο υποψήφιος οδηγός να υποβάλλεται σε πρακτική εκπαίδευση, αφού έχει ελεγχθεί και αποδειχθεί η ολοκλήρωση των θεωρητικών μαθημάτων και χωρίς να έχει συμμετάσχει στις αντίστοιχες εξετάσεις, ώστε να αποφεύγεται και η δυσλειτουργία των Σχολών Οδήγησης και να μην καθυστερεί η συνολική διαδικασία χορήγησης αδειών οδήγησης. Κάτι που έγινε αποδεκτό τελικά.
Επί πλέον πρότεινε την αλλαγή της διάταξης που προβλέπει τη θέση του εξεταστή στο μπροστινό κάθισμα και του εκπαιδευτή πίσω, κάτι το οποίο εν συνεχεία επίσης έγινε αποδεκτό από τον αρμόδιο Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών. Σχετικά με τη χρήση κάμερας για τη καταγραφή της πρακτικής δοκιμασίας, εξέφρασε τον προβληματισμό του για το πως και πότε θα εξετάζονται τα αρχεία. Για τα άτομα με συγκεκριμένες αναπηρίες, τόνισε ότι προτάσεις από την ΕΣΑΜΕΑ πρέπει να γίνουν αποδεκτές.
Επίσης, για τη Σύσταση των Μητρώων Εξεταστών και Εποπτών πρότεινε να συμμετέχουν στο μητρώο εξεταστών ως εξεταστές και όσοι κατέχουν άδεια εκπαιδευτή υποψηφίων οδηγών χωρίς να έχουν την ιδιότητα του δημοσίου υπαλλήλου ή οποιαδήποτε άλλη εργασιακή σχέση με το στενό ή ευρύτερο δημόσιο τομέα, αλλά και χωρίς να είναι ιδιοκτήτες Σχολής Οδηγών ή να εργάζονται σε Σχολή Εκπαίδευσης Οδηγών. Επίσης πρότεινε να προβλεφθεί αύξηση του συνολικού αριθμού συμμετοχών των Εξεταστών σε έξι ( 6 ) μηνιαίως με αύξηση της αποζημίωσης τους, ώστε να καλύπτονται τα κενά που υπάρχουν. Παράλληλα έθεσε ξανά το σοβαρό ζήτημα της υποστελέχωσης των υπηρεσιών, και ζήτησε την άμεση στελέχωσή τους με νέο προσωπικό
Για το Μητρώο Εποπτών, πρότεινε τη διεύρυνση με κατηγορίες και ειδικότητες υπαλλήλων με αντίστοιχη γνώση και εμπειρία, που ήταν εξεταστές ή έχουν αντίστοιχα διπλώματα. Επίσης, πρότεινε η κάθε Περιφέρεια να έχει το δικό της Μητρώο Εξεταστών και Εποπτών, αφού κοινοποιεί τη δημόσια πρόσκληση ενδιαφέροντος και τα Μητρώα στο Υπουργείο Μεταφορών ηλεκτρονικά.
Σημείωσε επίσης οτι η επιβάρυνση του παραβόλου κατά 10€, από 50 € σε 60€, αλλά και το ίδιο το παράβολο, έρχεται να προστεθεί σε μια δύσκολη οικονομική συγκυρία και ζήτησε την επανεξέταση της διάταξης αυτής.
Ζήτησε επίσης τακτικούς ελέγχους (ιατρικές και λοιπές εξετάσεις) για τους οδηγούς φορτηγών και λεωφορείων μέχρι τα 67 έτη και για σχολικά οχήματα στα 65 έτη. Όπως και την χορήγηση μισθολογικών παροχών πέραν των εργαζομένων στις Αστικές Συγκοινωνίες της Αττικής και για τα τους εργαζομένους στον ΟΑΣΘ (Θεσσαλονίκης).
Εξέφρασε τον προβληματισμό του για το πλήθος των εξουσιοδοτικών διατάξεων, που παραπέμπουν στην έκδοση είκοσι (20) Υπουργικών Αποφάσεων, επισημαίνοντας τον κίνδυνο να υπάρξουν κενά στη νομοθέτηση και καθυστέρηση στην εφαρμογή του Νόμου.
Επιπρόσθετα, αναφέρθηκε και σε σημαντικά ζητήματα της Επικαιρότητας με αφορμή και τις πολλές τροπολογίες, που κατατέθηκαν, έξι (6) Υπουργικές Τροπολογίες με 47 άρθρα. Τόνισε ότι πολλές φορές έχει καταγγελθεί η τακτική που παραβιάζει τον κανονισμό και αλλοιώνει τη βούληση βουλευτών και κομμάτων, αφού δεν δύναται η δυνατότητα της κατ’ άρθρο ψήφισης των Τροπολογιών, πέραν του προβλήματος του περιορισμένου χρόνου και την έλλειψη διαβούλευσης για το περιεχόμενό τους.
Για την κατατεθείσα Τροπολογία του Υπουργείου Υγείας, όπου χαρακτηριστικά ανέφερε: “Περιλαμβάνει σοβαρά ζητήματα. Βιαστικά, αν και κλείνουμε το δεύτερο χρόνο με την πανδημία, έρχονται διατάξεις που δείχνουν ότι έχει χαθεί ο έλεγχος των δαπανών, συνεχίζοντας ανεξέλεγκτα με κατά παρέκκλιση διαδικασίες για αναθέσεις, προμήθειες, έργα κ.λπ. Που είναι οι διακηρύξεις σας για τη διαφάνεια στις Δημόσιες Συμβάσεις; Πόσα εμβόλια περισσεύουν και ποιας εταιρείας; Πως θα γίνει η διάθεση σε Τρίτες Χώρες; Και ενώ παράλληλα προβλέπεται εξουσιοδότηση στην ΙΦΕΤ Α.Ε. για αγορά νέων εμβολίων. Επίσης οι διατάξεις αποδεικνύουν το έλλειμμα στη στελέχωση του ΕΣΥ, μετά από 20 μήνες χωρίς προσλήψεις. Ενώ είναι πολύ προβληματική η διαδικασία διακομιδής βαρέως πασχόντων διασωληνωμένων, που η ζωή τους είναι σε άμεσο κίνδυνο, ιδιαίτερα με τη συνοδεία άπειρου προσωπικού…”. Και πρόσθεσε «Είμαστε θετικοί στη διάταξη για την υποχρεωτικότητα, θέμα που πρώτοι εμείς αναδείξαμε».
Συνεχίζοντας με τις Τροπολογίες αναφέρθηκε στα προβλήματα συνωστισμού στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και ζήτησε στοιχεία για τις καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση της προμήθειας των 300 λεωφορείων με leasing, αλλά και της αγοράς των 1000 νέων λεωφορείων.
Όπως επίσης εξέφρασε την ανησυχία του για την ολοκληρωμένη κατασκευή του άξονα Πάτρα-Πύργος –Τσακώνα, που πέραν της καθυστέρησης αφήνει το τμήμα Πύργος Τσακώνα χωρίς κανένα προγραμματισμό.
Για την Τροπολογία του Υπουργείου Οικονομικών εξέφρασε τη διαφωνία του για τον τρόπο που συζητούνται σοβαρά θέματα, όπως αυτά για την Επιτροπή Παιγνίων που εποπτεύει αγορά 16 δισ.. Στάθηκε στη ρύθμιση των 72 δόσεων που είναι μεν σε θετική κατεύθυνση, υπενθύμισε όμως την πρόταση του Κινήματος Αλλαγής για τις 120 δόσεις για το σύνολο των οφειλών σε Δημόσιο και Ταμεία και για κούρεμα 30%.
Επίσης, κάλεσε ξανά την Κυβέρνηση να αποδεχθεί την Τροπολογία Βουλευτών του Κινήματος Αλλαγής σχετικά με την παράταση της θητείας των Δ.Σ. Πρωτοβάθμιων και Δευτεροβάθμιων Οργανώσεων μελών της ΕΣΑΜΕΑ μέχρι 31-7-2022 και όχι μόνο μέχρι 31-12-2021
Κλείνοντας, επανέλαβε ότι η Οδική Ασφάλεια αποτελεί ένα πολύ σοβαρό ζήτημα για τη χώρα μας. Ζήτησε ξανά να υπάρξει ένα σύγχρονο και ολοκληρωμένο πλαίσιο, ευρύτερο, με περισσότερα στοιχεία, και στο τέλος της διαδικασίας τοποθετήθηκε θετικά επί της αρχής, ζητώντας ενημέρωση της Επιτροπής για τις Υπουργικές Αποφάσεις που θα εκδοθούν και σημειώνοντας ότι επί των άρθρων το Κίνημα Αλλαγής θα τοποθετηθεί ανάλογα με τις θέσεις που διατύπωσε.

Διαβάστε επίσης

spot_img

Τελευταία Νέα