14.5 C
Arta
6 Μαΐου 2024

Πως γίνεται η επιλογή της εγκατάστασης των κόμβων;

Διαβάστε επίσης

Περίπου μια φορά την εβδομάδα κάνουμε ένα δρομολόγιο στα Ιωάννινα, κυρίως για επαγγελματικούς λόγους. Μας κάνει εντύπωση η ταχύτητα με την οποία έγιναν οι δυο νέοι κόμβοι στην είσοδο της πόλης, καθώς μέσα σε διάστημα λίγων ημερών είχαν διαμορφωθεί σχεδόν πλήρως. Από τις ανακοινώσεις της Περιφέρειας Ηπείρου και του Δήμου Ιωαννιτών, φέρεται ότι αυτοί οι κόμβοι κυριολεκτικά επιλύουν ένα μεγάλο πρόβλημα στην κυκλοφορία των οχημάτων της ηπειρωτικής πρωτεύουσας. Και πράγματι ιδίως ο κόμβος στην πλατεία του δικαστικού μεγάρου (στη συμβολή της Λεωφόρου Δωδώνης με τις οδούς Ναπολέοντος Ζέρβα, Πυρσινέλλα, Κωνσταντίνου Ελευθερωτή και Σπυρίδωνος Σπύρου), φαίνεται ότι δίνει άλλη πνοή στην πόλη των Ιωαννίνων και απελευθερώνει την κίνηση των οχημάτων στο κέντρο της πόλης, όμως από την εμπειρία που είχαμε στους δυο άλλους κόμβους, ιδίως κατά την έξοδο από τα Ιωάννινα η κατάσταση το μεσημέρι είναι επιεικώς εφιαλτική.
Αναφερόμαστε στον κόμβο που βρίσκεται συμβολή της Λεωφόρου Γράμμου και των οδών Κωνσταντινουπόλεως και Καλπακίου, στην βόρεια είσοδο της πόλης των Ιωαννίνων και στον κόμβο που κατασκευάστηκε στην συμβολή της Λεωφόρου Γράμμου με την οδό Ίωνος Δραγούμη. Οι συγκεκριμένες διασταυρώσεις πραγματικά ήταν τόσο πολύ επιβαρυμένες, που ο μέσος όρος αναμονής έφτανε τα 10 λεπτά περίπου και με την ουρά των οχημάτων που ανέμεναν να μπουν στον κυκλικό κόμβο να είναι τεράστια.
Ίσως βέβαια, αυτό να σχετίζεται με το γεγονός ότι τυπικά οι εν λόγω κόμβοι είναι στο στάδιο της κατασκευής, δεν έχουν ακόμη παραδοθεί και το τελικό αποτέλεσμα ίσως να ανατρέψει την εντύπωση που μας δημιουργήθηκε, αλλά σε κάθε περίπτωση το αναφέρουμε κι αυτό για προβληματισμό, καθώς μας φαίνεται ότι με τα φανάρια, η κίνηση ήταν καλύτερη.
Και από τα…μακρινά Ιωάννινα να αναφερθούμε και στον δεύτερο κόμβο της Άρτας, ο οποίος είναι σε κατάσταση κατασκευής. Για να πούμε και του στραβού το δίκιο, όταν εδώ και δυο χρόνια ακούμε για κατασκευή κόμβου στο ύψος της Ελευθερίου Βενιζέλου, περιμένουμε να δούμε έναν κόμβο ακριβώς στο σημείο εκείνο με τα τέσσερα φανάρια, όπου η κίνηση μοιάζει να είναι κάπως …προβληματική.
Αντ’αυτού, βλέπουμε να κατασκευάζεται ο κόμβος, λίγο παραπάνω και συγκεκριμένα στην διασταύρωση (πλαγιομετωπική) της οδού Αρτεμίου, της οδού Αιακίδων και βέβαια της Περιφερειακής οδού (τώρα ονομάζεται οδός Κώστα Βάγια). Να πούμε την αλήθεια και ο συγκεκριμένος χώρος προβληματίζει, καθώς έχει ένα αόριστο πλάτωμα ο δρόμος που εφάπτεται με την περιφερειακή οδό, και περιλαμβάνει έναν μεγάλο χώρο, που χρησιμοποιείται ως χώρος στάθμευσης οχημάτων. Δίπλα είναι και ένα πρατήριο και συνεχίζει στην παράλληλη οδό που οδηγεί προς το κτήριο του ΙΚΑ… Και ακριβώς απέναντι υπάρχει και μια άλλη παράλληλη οδός (από την Δ.Ο.Υ.) που έχει έξοδο στο ίδιο ύψος.
Επειδή ανακοινώνονται τα έργα και εμείς δεν γνωρίζουμε και την ακριβή τους σκοπιμότητα, εκτιμούμε ότι αυτός ο κόμβος λειτουργεί προκειμένου να εξυπηρετήσει την είσοδο και την έξοδο των οχημάτων προς το πλάτωμα που χρησιμοποιείται ως χώρος στάθμευσης (και μάλλον πρέπει να είναι ο μεγαλύτερος τέτοιος χώρος στην Άρτα). Κατά τα άλλα πρέπει να δούμε και πως θα διαμορφωθεί η κυκλοφορία και στον υπόλοιπο χώρο της περιφερειακής οδού, γιατί αν είναι να κατασκευάζονται τέτοιοι κόμβοι και στα πενήντα μέτρα πριν και μετά να υπάρχουν φανάρια ρύθμισης της κυκλοφορίας, είναι πραγματικά δώρον άδωρο…
Καλό θα ήταν η δημοτική αρχή να εξηγήσει και τον λόγο που επιλέχθηκε στο σημείο αυτό η κατασκευή του κόμβου και να δώσει και στην δημοσιότητα την κυκλοφοριακή μελέτη, προκειμένου να εξάγουμε και τα συμπεράσματά μας, αναφορικά με την αναγκαιότητα του έργου.

Διαβάστε επίσης

spot_img

Τελευταία Νέα