13.8 C
Arta
26 Απριλίου 2024

ΚΑΤΑΙΓΙΔΑ ΕΞΕΛΙΞΕΩΝ στην Δημοτική Πινακοθήκη του Δήμου Αρταίων

Διαβάστε επίσης

Παραιτήθηκε η πλειοψηφία της Καλλιτεχνικής Επιτροπής της Δημοτικής Πινακοθήκης και ο Δήμαρχος Αρταίων ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗΣ δεν αναφέρεται καθόλου στο γεγονός και μιλάει για την επόμενη εποχή

Την ώρα που ο Δήμαρχος Αρταίων κ. Χρήστος Τσιρογιάννης, ξεναγούσε στον χώρο της Δημοτικής Πινακοθήκης τον μεγάλο Ηπειρώτη γλύπτη κ. Θεόδωρο Παπαγιάννη και του εξηγούσε τα μεγάλα όνειρα της δημοτικής αρχής αναφορικά με την δημοτική Πινακοθήκη, μόνο ένα μέλος της περίφημης Καλλιτεχνική Επιτροπής ήταν παρόν και συγκεκριμένα ο ερασιτέχνης εικαστικός κ. Δημήτριος Βάσσος, Τέως Δ/ντη της Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της Περιφερειακής Ενότητας Άρτας.
Είχε προηγηθεί επίσκεψη στο Δημαρχείο, με την συνάντηση να επικεντρώνεται γύρω από τα θέματα της τέχνης και του πολιτισμού. Ειδικότερα, συζήτησαν την προοπτική διοργάνωσης ενός συμποσίου γλυπτικής στην Άρτα, αλλά και την ενσωμάτωση έργων τέχνης στο OPEN MALL της Άρτας.

ΚΑΤΙ ΞΕΧΑΣΕ;
Ο Δήμαρχος Αρταίων εξέδωσε και σχετικό δελτίο τύπου, το οποίο και δημοσιεύουμε σε επόμενη σελίδα, όπου αναφέρονται όλα τα παραπάνω… Το μόνο που ξέχασε ο Δήμαρχος Αρταίων να αναφέρει ήταν ότι την 14 Φεβρουαρίου, τα τρία από τα τέσσερα μέλη της Καλλιτεχνικής Επιτροπής της Δημοτικής Πινακοθήκης του Δήμου Αρταίων, είχαν επισήμως υποβάλλει την παραίτησή τους, προς το αρμόδιο Νομικό Πρόσωπο, στο οποίο υπάγεται η Πινακοθήκη και συγκεκριμένα οι μοναδικοί επαγγελματίες εικαστικοί, ο Ευάγγελος Μπόμπορης, Εικαστικός με ειδικότητα στη ζωγραφική και την αγιογραφία, ο Αλέξανδρος Τσιούρης, Εικαστικός με ειδικότητα στη ζωγραφική, ο Δημήτριος Τσιρογιάννης, Εικαστικός με ειδικότητα στη γλυπτική. Να αναφέρουμε ότι υπάρχει ακόμη και ο Απόστολος Τσιρογιάννης, Εικαστικός με ειδικότητα στη ζωγραφική και μαθητή του μεγάλου ζωγράφου Γιάννη Μόραλη, ο οποίος δεν είχε επιχειρησιακή σχέση με την Πινακοθήκη, αλλά είχε οριστεί ως επίτιμος πρόεδρος.

ΓΙΑΤΙ ΕΦΥΓΑΝ…
Ο λόγος της παραίτησης των τριών εικαστικών της Επιτροπής, δυστυχώς δεν ήταν τυπικός, αλλά σχετιζόταν με μια σειρά από ζητήματα που σχετίζονται με την καλλιτεχνική υπόσταση της Πινακοθήκης, και συγκεκριμένα υπήρχε αντίθεση απόψεων ως προς τη διαχείριση της Δημοτικής Πινακοθήκης και των πολιτιστικών δρώμενων που έχουν σχέση με αυτή, μεταξύ της επιτροπής και των φερόμενων ως υπεύθυνων του Δήμου Αρταίων για το θέμα αυτό.
Να σημειωθεί ότι τα πρόσωπα που αποτελούσαν την Καλλιτεχνική επιτροπή της Δημοτικής Πινακοθήκης, ήταν επιλογή του ίδιου του δημάρχου κ. Χρήστου Τσιρογιάννη, ο οποίος μάλιστα και με απόφασή του τους όρισε τον Μάϊο του 2020, και μάλιστα τους έδωσε και συγκεκριμένες ελεγκτικές αρμοδιότητες, για την ανάδειξη του ρόλου του πολιτιστικού αυτού φορέα.
Οι συγκεκριμένοι εικαστικοί έχοντας επαρκή τεχνογνωσία και συναίσθηση της ευθύνης, για την αναβάθμιση της αισθητικής της πόλης μας, αποδεχτήκαν την πρόταση του Δημάρχου ώστε η Πινακοθήκη να αλλάξει πρόσωπο ,από αυτό που δυστυχώς παρουσίαζε . Ο σκοπός ήταν πολύ σημαντικός και οι διαβεβαιώσεις έδειχναν αποφασιστικότητα και ισχυρή θέληση εκ μέρους του.
Να σημειωθεί επίσης ότι η προσφορά τους ήταν εθελοντική και άμισθι και σε μεγάλο βαθμό ήταν η εγγύηση για ένα ποιοτικό και ουσιαστικό αποτέλεσμα.

ΑΛΛΟΘΙ ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑΣ
Παρόλα αυτά από την πρώτη στιγμή διαπίστωσαν ότι η συμμετοχή τους, ήταν ένα απλό άλλοθι για μια σειρά από αναβολές και μια διάχυτη ανεπάρκεια στις στοιχειώδεις επιλογές και αναγκαίες δράσεις.
Η κατάσταση άλλαξε, τον Σεπτέμβριο του 2021, με τον κίνδυνο να τιναχτεί στον αέρα η έκθεση «ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΟΡΑΛΗΣ- Επιστροφή στην Γενέτειρα», οπότε και ανέλαβε πρωτοβουλία ο ίδιος ο Δήμαρχος κ. Τσιρογιάννης, να ξεπεραστούν τα προβλήματα της αδράνειας που είχαν δημιουργηθεί, γεγονός το οποίο και είχε παρατηρηθεί από την πλευρά του Εργαστηρίου Μόραλη και τελικά να μπορέσει έστω και με μερικές εβδομάδες καθυστέρηση να γίνουν οι απαραίτητες αλλαγές και να ολοκληρωθεί.
Φαίνεται όμως εκ του αποτελέσματος, ότι αυτό ήταν μόνο ένα διάλλειμα το οποίο ουσιαστικά επιβεβαίωσε τις ανησυχίες.

Η πρώτη δυσαρέσκεια από την επιτροπή ήταν όταν στα εγκαίνια της έκθεσης για τον ΜΟΡΑΛΗ, η αναφορά στην προσφορά της ήταν σχεδόν μηδενική στην ομιλία του Χρήστου Τσιρογιάννη, ο οποίος έδωσε έμφαση στους … προσκεκλημένους. Από την εφημερίδα προσπαθήσαμε να καλύψουμε την παράλειψη, αναφέροντας την συνεισφορά τους στην έκθεση:
Τι έγινε ξαφνικά και η Δημοτική Πινακοθήκη της Άρτας έγινε το επίκεντρο του τοπικού, εθνικού και διεθνούς ενδιαφέροντος στον τομέα του Πολιτισμού και της Τέχνης;
Είναι βέβαιο ότι δεν ξύπνησε μια μέρα το παγκόσμιο πολιτιστικό κοινό και έδειξε προσοχή σε μια μικρή πόλη στα Βορειοδυτικά της Ελλάδας.
Να σημειώσουμε ότι η μεγάλη αλλαγή έγινε εν μέσω κορωνοϊού, όταν ο αρμόδιος για τα θέματα της Πινακοθήκης κ. Σωτήρης Χριστούλης, αντελήφθη ότι τα πράγματα του πολιτισμού και της πινακοθήκης είναι πολύ σοβαρά, προκειμένου να τα διαχειρίζεται ως Δήμος, όπως τις εκδηλώσεις ενός πολιτιστικού συλλόγου.
Για τον λόγο αυτόν πρότεινε να συσταθεί μια επιτροπή προσώπων, που γνωρίζουν τα θέματα του πολιτισμού και ιδίως πως λειτουργεί και μπορεί να έχει αποτέλεσμα θετικό μια πινακοθήκη, όπως η δημοτική πινακοθήκη της Άρτας.
Έτσι γεννήθηκε η καλλιτεχνική επιτροπή της Δημοτικής Πινακοθήκης, άμισθο όργανο, με συμβουλευτικό χαρακτήρα, τα ονόματα των οποίων δεν ακούστηκαν κατά τα χθεσινά εγκαίνια, αλλά σίγουρα εντάσσονται στους συνεργάτες του Χρήστου Τσιρογιάννη.
Συγκεκριμένα: Απόστολος Τσιρογιάννης, Εικαστικός με ειδικότητα στη ζωγραφική και μαθητή του μεγάλου ζωγράφου Γιάννη Μόραλη, ο οποίος προεδρεύει της Επιτροπής, Ευάγγελος Μπόμπορη, Εικαστικός με ειδικότητα στη ζωγραφική και την αγιογραφία, Αλέξανδρος Τσιούρης, Εικαστικός με ειδικότητα στη ζωγραφική, Δημήτριος Τσιρογιάννης, Εικαστικός με ειδικότητα στη γλυπτική και τέλος Δημήτριος Βάσσος, Τέως Δ/ντη της Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της Περιφερειακής Ενότητας Άρτας και ερασιτέχνη Εικαστικό.
Αυτά ήταν τα πρόσωπα, που αθόρυβα, αλλά σταθερά και με συνέπεια, συνέβαλαν ώστε να καμφθούν οι διαφορές και τα προβλήματα, να εξευρεθούν λύσεις και διέξοδοι και σήμερα να μπορούμε να περηφανευόμαστε ότι έχουμε μια σοβαρή έκθεση στην πόλη μας, την οποία αναφέρουν με χαρά και – λίγη επιφύλαξη- τα ΜΜΕ όλης της χώρας (και πέραν από αυτή).
Και είναι και η μεγάλη απόδειξη, ότι όταν η Αυτοδιοίκηση θέλει να αξιοποιήσει το επιστημονικό και καλλιτεχνικό ανθρώπινο δυναμικό της, τότε μπορούν να γίνουν μεγάλες αλλαγές στον μικρό αυτόν τόπο, με θετικό πρόσημο.
Συγχαρητήρια σε όλους τους και με την αισιοδοξία ότι το καλό έργο τους θα είναι η αφορμή για μεγάλα πράγματα
Να υπογραμμίσουμε ακόμη ότι παρά το γεγονός ότι ο Δήμαρχος Χρήστος Τσιρογιάννης, φαίνεται να διαχειρίζεται τα επικοινωνιακά θέματα της Δημοτικής Πινακοθήκης, αυτή υπάγεται υπηρεσιακά στην διοίκηση του Κέντρου Κοινωνικής Μέριμνας – Παιδείας – Αθλητισμού – Πολιτισμού (ΚΚΜΠΑΠ), της οποίας Πρόεδρος την περίοδο αυτή είναι ο Γιώργος Πανέτας.
Τόσο ο Γιώργος Πανέτας, στον οποίον και απευθύνθηκε η παραίτηση και ο οποίος είχε διαχειριστεί τα θέματα της Καλλιτεχνικής Επιτροπής, όσο και ο Αντιδήμαρχος για θέματα Πολιτισμού και αντ’αυτού του Δημάρχου Αρταίων κ. Νίκος Λιόντος, δεν έχουν προβεί μέχρι στιγμής σε κάποια σχετική δήλωση ή ανακοίνωση για την άποψή τους αναφορικά με την λύση της συνεργασίας αυτής.
Καλό θα ήταν να δημοσιοποιήσουν την δήλωση παραίτησης των εικαστικών της επιτροπής προκειμένου να λάβουμε όλοι γνώση του περιεχόμένου της, και να εξάγουμε τα απαραίτητα χρήσιμα συμπεράσματα αναφορικά με την κατάσταση που επικρατούσε και τι μπορεί να αλλάξει για την καλύτερη λειτουργία της Δημοτικής μας Πινακοθήκης, με όρους ποιοτικής εποπτείας και ελέγχου.

Οι διαφορές απόψεων με τον Δήμο ήταν ουσιαστικές

To Δελτίο Τύπου που ο Δήμος Αρταίων είναι εκδώσει για τη Νέα σύνθεση Καλλιτεχνικής Επιτροπής στην Δημοτική Πινακοθήκη «Γιάννης Μόραλης», την 5 Ιουνίου 2021 ήταν «Άμισθα αλλά άξια τα Μέλη της» και ανέφερε μεταξύ άλλων:
Με τα μέλη της Καλλιτεχνικής Επιτροπής της Δημοτικής Πινακοθήκης «Γιάννης Μόραλης» συναντήθηκε χθες το βράδυ ο Δήμαρχος Αρταίων, Χρήστος Τσιρογιάννης και ο Πρόεδρος Σωτήρης Χρηστούλης. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε, με στόχο την ενίσχυση και την αναβάθμιση του ρόλου της Δημοτικής Πινακοθήκης.
Η Καλλιτεχνική Επιτροπή και οι υπόλοιποι συμμετέχοντες συζήτησαν τόσο για τις αρμοδιότητες τον καλλιτεχνικό έλεγχο και την εποπτεία της λειτουργίας της Πινακοθήκης, όσο και τις δυνατότητες εμπλουτισμού της μόνιμης συλλογής της Πινακοθήκης με αυθεντικά έργα καταξιωμένων εικαστικών καλλιτεχνών.
Μεταξύ άλλων, συζητήθηκαν θέματα που αφορούν την εξωστρέφεια της Δημοτικής Πινακοθήκης αλλά και την ανάδειξη του εκπαιδευτικού της ρόλου, με την διοργάνωση περιοδικών εκθέσεων και στόχο την δια βίου εκπαίδευση μέσα από την τέχνη.
Σημειώνεται, πως η Καλλιτεχνική Επιτροπή είναι άμισθη.

ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΣ…
Το ζήτημα ήταν ότι για να να αναδειχτεί η Πινακοθήκη και να επιτελέσει το σκοπό της, όπως όλες οι Πινακοθήκες στην Ελλάδα αλλά και στον κόσμο, πρέπει να αλλάξουν πολλά. Για τα οποία ο Δήμος Αρταίων όλο αυτό το διάστημα δεν έδειξε απολύτως όχι μόνο ενδιαφέρον, αλλά ώτα μη ακουόντων προκειμένου να προχωρήσει στις αλλαγές αυτές. Η καλλιτεχνική επιτροπή, στην πορεία των εργασιών της διαπίστωσε ότι η συνεργασία που γίνεται, δεν έχει σκοπό να έχει κάποιο αποτέλεσμα, αλλά μάλλον το θεαθήναι.
Για τον λόγο αυτόν μια σειρά από αιτήματα, όπως π.χ. το αυτοδιοίκητο, η εξεύρεση πόρων, τα ποιοτικά χαρακτηριστικά κλπ, αναγκάστηκαν να τα υποβάλλον εγγράφως, αλλά και να τα κοινοποιήσουν στον Δήμαρχο, μετά από συνάντησή που προηγήθηκε με τον Αντιδήμαρχο Πολιτισμού κ. Νίκο Λιόντο, αλλά και με τον Δήμαρχο προσωπικά.
Γιατί σκοπός της επιτροπή δεν ήταν μόνο η επιτυχής διοργάνωση μιας πολύ σημαντικής έκθεσης όπως αυτή του Γιάννη Μόραλη, με την οποία η Πινακοθήκη ανέβηκε επίπεδο, αλλά η συνεχής επιδραστικότητα και στο μετέπειτα χρονικό διάστημα της Πινακοθήκης στα πολιτιστικά δρώμενα και στην αναβάθμιση της αισθητικής της πόλης μας.
Αυτό που όμως περισσότερο ενόχλησε την επιτροπή, ήταν κάτι που βλέπαμε και εμείς οι τρίτοι, οι απλοί παρατηρητές των πολιτιστικών δρωμένων της περιοχής: Η απαξίωση των των φερόμενων ως υπεύθυνων του Δήμου Αρταίων προς το ρόλο και τα μέλη της Καλλιτεχνικής Επιτροπής ήταν όλο αυτό το διάστημα συνεχής και έντονη. Και όμως, όπως όλοι γνωρίζουμε, εργαστήκαν χωρίς να αναλογιστούν κόπο, χρόνο και ψυχική ηρεμία για την επιτυχή ολοκλήρωση των απαραίτητων αλλαγών και την πολιτισμική ανάδειξη της πινακοθήκης.

ΠΟΙΟΣ ΕΥΘΥΝΕΤΑΙ;
Ευθύνη έχει μόνο ο Δήμαρχος Αρταίων για την κατάσταση αυτή; Η ευθύνη βαρύνει κυρίως τον κ. Τσιρογιάννη, όμως δυστυχώς διευρύνεται και προς τις υπόλοιπες δημοτικές παρατάξεις, οι οποίες είδαν το έργο της Καλλιτεχνικής Επιτροπής της Δημοτικής Πινακοθήκης, ως … έργο της Δημοτικής Αρχής και δεν το υποστήριξαν όσο έπρεπε για την κοινή συμπόρευση προς την πολιτιστική ανέλιξη της Άρτας. Τα μέλη της Επιτροπής είναι άτομα με υψηλό επιστημονικό και καλλιτεχνικό κύρος, με εμπειρία, γνώσεις και μεγάλη διάθεση να προσφέρουν στην τοπική κοινωνία.
Το μόνο που απέλαβαν ως ανταμοιβή ήταν η απαξίωση και η απομόνωση: τους καλούσαν μόνο για να προβάλλουν κάποια δημοτική δραστηριότητα, ενώ το αποκορύφωμα ήταν ότι στα εγκαίνια της έκθεσης για τον ΜΟΡΑΛΗ, δεν παραστάθηκε κάποιος επικεφαλής από τις δημοτικές αντιπολιτευτικές παρατάξεις, παρά το γεγονός ότι ήταν προσκεκλημένοι και παρότι βέβαια, το θέμα της έκθεσης ήταν ένα «παναρτινό» θέαμα, πέρα από κόμματα και σκοπιμότητες.
Σε αυτό βέβαια βοήθησαν και οι Λουδοβίκειες ανακοινώσεις του Χρήστου Τσιρογιάννη, αλλά και όπως θα δείτε παρακάτω, των στενών συνεργατών του. Στο αποκορύφωμα όλων αυτών και η τρέχουσα στάση του Δημάρχου, ο οποίος έστω και τυπικά θα έπρεπε να ευχαριστήσει δημοσίως τα παραιτηθέντα μέλη, όπως και δημοσίως τα είχε ευχαριστήσει όταν τα διόρισε…
Αντ’αυτού επιτείνει την απαξίωση και δηλώνει ότι με τον κτηνίατρο κ. Δημήτρη Βάσσιο, τον ερασιτέχνη εικαστικό θα συνεχίσει το έργο της αναβάθμισης της Πινακοθήκης. Στο χέρι του είναι να ορίσει βέβαια και άλλους, αλλά με τέτοια συμπεριφορά, μπορεί κανείς να είναι και επιφυλακτικός.
Βέβαια είναι σημαντικό να πάρουν θέση τόσο ο ο Πρόεδρος του Κέντρου Κοινωνικής Μέριμνας – Παιδείας – Αθλητισμού – Πολιτισμού (ΚΚΜΠΑΠ), της οποίας την περίοδο αυτή είναι ο Γιώργος Πανέτας, όσο και ο Αντιδήμαρχος για θέματα Πολιτισμού κ. Νίκος Λιόντος.

Η ανάρτηση που ξεχείλισε το ποτήρι…

Η Μάρω Νάκα, η οποία ασχολήθηκε ως μέλος της Διοίκησης της Δημοτικής Πινακοθήκης επί δημαρχίας Παπαλέξη, στις 30 Ιανουαρίου 2022 έκανε μια ανάρτηση στο FB προκειμένου να εκφράσει την ευχαρίστησή της για την πορεία της έκθεσης «ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΟΡΑΛΗΣ», ως εξής: «Γιάννης Μόραλης-Στη γενέτειρα». 9 χρόνια μετά την πρώτη επαφή με τους διαχειριστές της κληρονομιάς του σπουδαίου Γιάννη Μόραλη, προκειμένου να έρθουν έργα του στην πόλη μας και να εκτεθούν στην δημοτική πινακοθήκη Άρτας «Γιάννης Μόραλης», είμαι πραγματικά ευγνώμων που πραγματώθηκαν, έστω και καθυστερημένα, τα όνειρα που είχαμε κάποιοι «φίλοι» για αυτόν τον χώρο. Μπράβο λοιπόν στους τωρινούς διαχειριστές της πινακοθήκης για μια σπουδαία έκθεση. Με την ευχή να ακολουθήσουν κι άλλες ακόμη σπουδαίες εκθέσεις και δράσεις,που προάγουν τον πολιτισμό, αντάξιες του ονόματος που φέρει η πινακοθήκη Άρτας.
Στην ανάρτηση αυτή, απάντησε ο Κώστας Ζέρβας, ο οποίος είναι διορισμένος από τον Δήμαρχο, Γενικός Γραμματέας του Δήμου Αρταίων, και ο οποίος ακύρωσε όλη την προσφορά και την προσπάθεια που είχε προηγηθεί και ανέφερε η Μάρω Νάκα και ανέφερε: «Η προσπάθεια όλη ανήκει στον Δήμαρχο Χρήστος Τσιρογιάννης . Επίσης γίνονται προσπάθειες για να δοθεί παράταση στην έκθεση μέχρι τα μέσα Μαρτίου. Τα έργα φαίνονται με την υλοποίηση των πράξεων και όχι με το τι θα θέλαμε να γίνει…».
Να σημειωθεί ότι στην συγκεκριμένη απάντηση είχε κάνει tag το όνομα του εργοδότη του, έτσι ώστε να λάβει γνώση της θέσης του.
Παρόλα αυτά το μόνο αποτέλεσμα που πέτυχε ο εκλεκτός του Δημάρχου Γενικός Γραμματέας ήταν να αντιμετωπιστεί με ειρωνεία από κάποιους αρτινούς (Kostas Zervas έτσι είναι και στην βόρεια Κορέα μόνο ο Κιμ είναι……….), αλλά και από την Μάρω Νάκα, η οποία προσπάθησε να εξηγήσει στον Κώστα Ζέρβα τα αυτονόητα: «Kostas Zervas αγαπητέ μου επειδή από τα έργα σας αποδεικνύεται ότι πολύ πρόσφατα μόνο ασχοληθήκατε με την τέχνη, υπάρχει αλληλογραφία με την κα Μόραλη από την εποχή που βρισκόμασταν εμείς στη διοίκηση της δημοτικής πινακοθήκης! Επίσης, μπορείτε εύκολα να επιβεβαιώσετε το πότε ξεκίνησαν οι αρχικές επικοινωνίες και από ποιους, απλά με το να ρωτήσετε κάποιους από αυτούς που σήμερα συνέβαλαν στην επίτευξη αυτού του εγχειρήματος! Θα σας επιβεβαιωσουν κάποιοι μάλιστα και ποιοι τους πρωτοπροσέλαβαν στην πινακοθήκη ή ποιοι κινηθήκαμε κάποτε γι’αυτό το εγχείρημα! Κατά τα άλλα και πάλι μπράβο που επιτεύχθηκε τώρα! Ευχαριστώ για το βήμα, παρεμπιπτόντως!»
Στην συζήτηση συμμετείχε και ο Γιάννης Παπαλέξης, ο οποίος επεσήμανε «Maro Naka όλα για πρώτη φορά γίνονται εδώ στην Άρτα οπως βλέπεις Μάρω. Δυστυχως».
Αυτή η παρέμβαση, του έμπειρου περί τα πολιτιστικά Γενικού Γραμματέα του Δήμου Αρταίων κ. Κώστα Ζέρβα, σε μεγάλο βαθμό συζητήθηκε ανάμεσα στα πρόσωπα που ασχολούνται με την Πινακοθήκη και τα πολιτιστικά στην Άρτα και για μεγάλο χρονικό διάστημα, περίμεναν να παρέμβει και ο δήμαρχος Αρταίων, προκειμένου να βάλει τα πράγματα στην σωστή τους διάσταση, γεγονός το οποίο δεν έχει γίνει.
Το αίσθημα της απαξίωσης λοιπόν στο πρόσωπό των μελών της επιτροπής πραγματικά κορυφώθηκε.

Διαβάστε επίσης

spot_img

Τελευταία Νέα