17.8 C
Arta
20 Μαΐου 2024

Ο Πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Κώστας Σακκάς αναφέρει ότι τα λεωφορεία είναι μέρος της λύσης του κυκλοφοριακού

Διαβάστε επίσης

O Πρόεδρος του αστικού ΚΤΕΛ κ. Κώστας Σακκάς αναφέρεται στην οικονομική κρίση που αντιμετωπίζουν τα αστικά ΚΤΕΛ στην Άρτα με την έκφραση «παραγγείλαμε μαντήλια να κλάψουμε»

Πολλά ΚΤΕΛ στην Ελλάδα, λόγω της οικονομικής κρίσης και της αύξησης των τιμών του πετρελαίου προχωρούν σε δράσεις για την αντιμετώπιση των πολλών εξόδων που αντιμετωπίζουν. Η αντίστοιχη εταιρία στην Μαγνησία ανακοίνωσε μεταξύ άλλων την μείωση των δρομολογίων, προκειμένου να αντιμετωπίσει την αύξηση των τιμών του εισιτηρίου των πολιτών.

Ο Κώστας Σακκάς, τίθεται ενάντια σε κάθε αναστολή δρομολογίου, καθώς πιστεύει ότι με τον τρόπο αυτόν, όχι μόνο καταστρατηγείται η λειτουργία των αστικών ΚΤΕΛ, αλλά ταυτόχρονα μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα να μειωθούν οι πολίτες που χρησιμοποιούν τα λεωφορεία για την κυκλοφορία τους.

«Κρατάμε την κυκλοφορία με νύχια και με δόντια» μας λέει χαρακτηριστικά και επισημαίνει ότι «χρησιμοποιούμε μικρότερα λεωφορεία, mini bus, έτσι ώστε να μειώσουμε στον μέγιστο βαθμό τα έξοδα και την κατανάλωση των καυσίμων».

Η λύση αυτή είναι αρκετή έτσι ώστε το αστικό ΚΤΕΛ να αντιμετωπίσει την κρίση που βαίνει να γίνεται πιο βαθιά;

Ο πρόεδρος θεωρεί ότι είναι σε μια κρίσιμη καμπή το αστικό ΚΤΕΛ και πρέπει να αντιμετωπίσει την σκληρή πραγματικότητα με ρεαλισμό: αν μειωθούν τα δρομολόγια, θα έχει ως αποτέλεσμα την μείωση και του επιβατικού κοινού.

Για τον λόγο αυτόν σκέφτονται να ζητήσουν ενίσχυση από τον Δήμο Αρταίων για τα μακρινά δρομολόγια που γίνονται εκτός Άρτας, με μια επιδότηση της τάξης των 15 ευρώ ανά δρομολόγιο, έτσι ώστε να μπορέσουν να εξυπηρετήσουν όλους τους δημότες της Άρτας κατά την μετακίνησή τους.

Αν δεν μπορέσει το αστικό ΚΤΕΛ να ενισχυθεί, για να λειτουργήσει απρόσκοπτα, τότε αναμένεται αλυσιδωτή αντίδραση του προβλήματος.

Με τον κ. Σακκά μιλήσαμε και για το θέμα της στάθμευσης στον Δήμο Αρταίων και ζητήσαμε την άποψή του για το πρόβλημα αυτό.

Μας ανέφερε ότι το αστικό ΚΤΕΛ μπορεί να είναι μέρος της λύσης του προβλήματος, αρκεί βέβαια να αντιμετωπιστεί υπεύθυνα από την πολιτεία και τον Δήμο Αρταίων.

Επισημαίνει χαρακτηριστικά ότι τα λεωφορεία πρέπει να περνάνε μέσα από την Άρτα και για μην δημιουργούνται προβλήματα, να ακολουθηθεί η διαγράμμιση με τα κολωνάκια, όπως στην πλατεία Κιλκίς, όπου η στάθμευση δεν εμποδίζει την κυκλοφορία των υπολοίπων οχημάτων.

Μάλιστα ανέφερε ότι προ του κορωνοϊού είχαν συμφωνήσει με τον Δήμαρχο κ. Τσιρογιάννη την διάρκεια του Πάσχα να κάνουν κάτι αντίστοιχο με την Εβδομάδα Κινητικότητας. Δηλαδή για όσους σταθμεύσουν τα αυτοκίνητα τους στο παρκινγκ του Δήμου, μικρά λεωφορεία ανα ένα τέταρτο θα ξεκινούν από το παρκινγκ και θα μπαίνουν στην πόλη επιστρέφοντας πάλι στο παρκινγκ. Η χρήση θα είναι δωρεάν. Μάλιστα είχαν σκεφτεί σε συνεργασία με τα καταστήματα εστίασης, όσοι μεταφέρονται με τα λεωφορεία να έχουν και εκπτωτικό κουπόνι όπου μπορούν να το εξαργυρώσουν στα καταστήματα εστίασης.

Καλούμε του δημότες μας να δοκιμάσουν και να αφήσουν τα αυτοκίνητα για λίγο στα σπίτια τους, και να δοκιμάσουν να μετακινηθούν με τα μέσα μαζικής μεταφοράς πιο εύκολα και πιο γρήγορα.

Αυτή είναι μια πρόταση, που μπορεί να γίνει και μόνιμη έτσι ώστε να υποστηριχθεί η αγορά της Άρτας κατά την διάρκεια της μεγάλης εμπορικής κίνησης.

«Είμαστε μέρος της λύσης» επαναλαμβάνει ο κ. Σακκάς, ο οποίος θεωρεί ότι ο Δήμος Αρταίων πρέπει να λάβει την πρωτοβουλία να επαναφέρει την πρόταση αυτή στον δημόσιο διάλογο.

Να σημειώσουμε ότι η οικονομική κρίση και η αύξηση στην τιμή των καυσίμων, λόγω του διεθνούς ενεργειακού προβλήματος και του πολέμου στην Ουκρανία, δεν είναι παρά μόνο η κορυφή του παγόβουνου σε μια σειρά από εξελίξεις που επηρέασαν την κυκλοφορία με τα ΜΜΜ στην Ελλάδα και την Άρτα.
Να μην ξεχνάμε ότι με τα lockdown λόγω covid-19 αναστάλησαν μια σειρά από δραστηριότητες που είχαν σχέση με την κυκλοφορία των λεωφορείων, όπως π.χ. η κίνηση των φοιτητών, η μείωση της εμπορικής κίνησης από τα χωριά στο κέντρο της Άρτας και βέβαια οι πολλοί περιορισμοί στην εστίαση και την διασκέδαση.
Μεγάλο πλήγμα ήταν επίσης η δυσφήμιση των ΜΜΜ από μερίδα του Τύπου, ως μέρος όπου μεταδίδεται εύκολα ο covid-19 με αποτέλεσμα πολλοί να φοβηθούν τον τρόπο αυτόν της κυκλοφορίας, παρά το γεγονός ότι λαμβάνονταν όλα τα μέτρα της προστασίας και της αποστείρωσης των οχημάτων…
Σε πολλές περιοχές της Ελλάδας, οι διοικήσεις των ΚΤΕΛ αποφάσισαν τον περιορισμό των δρομολογίων, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται πολλά προβλήματα στις τοπικές κοινωνίες

Διαβάστε επίσης

spot_img

Τελευταία Νέα